Bratovštine župe sv. Mihovila u Sv. Filipu i Jakovu od 17. do 19. st. (CROSBI ID 13540)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Franov-Živković, Grozdana Bratovštine župe sv. Mihovila u Sv. Filipu i Jakovu od 17. do 19. st.. Sveti Filip i Jakov: Mjesni odbor Sv. Filip i Jakov, 2013

Franov-Živković, Grozdana

Đinđić, Filip ; Franov-Živković, Grozdana

Bratovštine župe sv. Mihovila u Sv. Filipu i Jakovu od 17. do 19. st.

U prvom dijelu knjige u kojem je opisana Filipjanska Vela skula, bratovština sv. Mihovila, autorica pokušava otkriti, do sada nepoznat, broj bratovština u Sv. Filipu i Jakovu, njihove nazive (po patronu župne crkve ili oltarima), pravila (kapitule), izbor upravnog tijela bratovštine, popis glavnih i pomoćnih sudaca bratovštine (stari sudac, mlađi sudac), pokazati važnost bratovština za zajednicu, socijalni, ekonomski i kulturni život Sv. Filipa i Jakova, upotrebljavajući glagoljsku knjigu bratovštine (Madrikulu) Sv. Mihovila, oporuke i druge sačuvane dokumente. Autorica je tako otkrila pet bratovština koje su djelovale od 17. do 19. stoljeća: bratovštinu Sv. Mihovila, Sv. Roka, Sv. Sakramenta, Duše od Purgatorija, Tila Isusova (Corpus Domini). Drugi dio knjige je nazvan „Običaji vezani uz crkvu – laši“, a radi se o istraživanju običaja zadudžbina (laša) stanovnika Sv. Filipa i Jakova na temelju oporuka i drugih dokumenata pronađenih u fondovima Državnog arhiva u Zadru, a koji su vrijedni izvori za istraživanje svakodnevnog života stanovnika Sv. Filipa i Jakova od 17. do 19. stoljeća. Na kraju knjige je objavljena kompletna transliteracija i fotografije, do sada neobjavljenih, sedamnaest glagoljskih oporuka i ugovora stanovnika Sv. Filipa i Jakova od 1653. do 1780. godine.

Sv. Filip i Jakov; bratovštine; župa sv. mihovila; knjige bratovština; kurzivna glagoljica

Confraternities of St. Michael's Parish in Sv. Filip i Jakov from 17th to 19th Century

Sv. Filip and Jakov; confraternities; St. Michael's Parish; glagolitic quick script