Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma (CROSBI ID 226990)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Bohaček, Ana-Marija ; Šimleša, Sanja ; Bašić, Beti
hrvatski
Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.
poremećaj iz spektra autizma ; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma ; znanstveno utemeljene intervencije ; funkcionalna komunikacija
nije evidentirano
engleski
Evidence-based interventions for autism spectrum disorder
nije evidentirano
autism spectrum disorder ; interventions for autism spectrum disorder ; evidence based interventions ; functional communication
nije evidentirano