Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje (CROSBI ID 746603)

Bilić, Boženko Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje / Vladan Papić (ur.). Split: Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, 2016. 533..

Bilić, Boženko

Vladan Papić

Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje

Sadržaj udžbenika podijeljen je u jedanaest poglavlja. U prvom poglavlju navedeno je nekoliko definicija kvalitete i opisan je povijesni razvoj kvalitete. U drugom poglavlju opisane su značajke proizvoda i usluga, trendovi u suvremenoj proizvodnji te troškovi kvalitete. Treće poglavlje obrađuje kontrolu kvalitete i opisuje osnovne alate za kontrolu kvalitete. S obzirom na značenje statistike u suvremenoj kvaliteti, u četvrtom poglavlju opisane su najvažnije statističke tehnike i metode. Peto poglavlje obrađuje kontrolne karte i indekse sposobnosti procesa. Šesto poglavlje obrađuje metode uzorkovanja koje se mogu koristiti u kontroli kvalitete na početku i na završetku proizvodnog procesa, ali i tijekom prosudbe sustava upravljanja kvalitetom. Sedmo poglavlje obrađuje osnove teorije pouzdanosti. S pojavom prvoga niza norma ISO 9000 godine 1987. dolazi do evolucije kontrole kvalitete u sustav osiguravanja kvalitete koji u prvi plan stavlja interese kupca/korisnika proizvoda i/ili usluga. Osiguravanjem kvalitete bavi se osmo poglavlje udžbenika. U devetom poglavlju opisane su osnovne metode s pomoću kojih se kvaliteta „ugrađuje“ u proizvod u fazi stvaranja ideje o proizvodu i u fazi projektiranja proizvoda. Ovim metodama glas kupca prevodi se u značajke proizvoda koji se projektira. Deseto poglavlje obrađuje upravljanje kvalitetom kojim se ostvaruju politika i ciljevi kvalitete u organizaciji. Posljednje, jedanaesto poglavlje, opisuje niz norma ISO 9000 čija pojava označava novo razdoblje u povijesti teorije i prakse kvalitete.

Kontrola kvalitete; Statistička kontrola procesa; Kontrola uzorkovanjem; Osiguravanje kvalitete; Upravljanje kvalitetom; FMEA metoda; QFD; Taguchijeva metoda; Kano model; PDCA ciklus; ISO 9000; Six sigma; Potpuno upravljanje kvalitetom (TQM)

Quality - Planning, analysis and management

Quality control; Statistical process control; Acceptance sampling; Quality assurance; Quality management; FMEA method; QFD method; Taguchi method; Kano model; PDCA cycle; ISO 9000; Six sigma; Total Quality Management (TQM)

Split: Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu

533

2016.