Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 230119)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jančec, Magdalena ; Šimleša, Sanja ; Frey Škrinjar, Jasmina Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 87-99

Podaci o odgovornosti

Jančec, Magdalena ; Šimleša, Sanja ; Frey Škrinjar, Jasmina

hrvatski

Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma

Socijalne priče su kratke priče, pisane i prilagođene djeci s poremećajem iz spektra autizma čiji je cilj poboljšanje socijalnih i/ili komunikacijskih vještina djece, podučavanjem primjerenih oblika ponašanja u socijalnim situacijama. Socijalne priče često se koriste u intervencijskim programima za djecu s poremećajem iz spektra autizma, najčešće s ciljem smanjenja nepoželjnih ponašanja te u podučavanju socijalnih vještina. Suvremena istraživanja utjecaja socijalnih priča na poticanje socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma još uvijek nisu potvrdila njihovu učinkovitost, a ovaj rad, čiji je cilj ispitivanje utjecaja socijalnih priča putem video modeliranja na vještine socijalne interakcije dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, prvo je istraživanje učinkovitosti socijalnih priča u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovao dječak (5, 2) s dijagnozom visokofunkcionirajućeg autizma. U podučavanju vještina socijalne interakcije korištene su socijalne priče putem video modeliranja. Kako bi se ostvario cilj rada, provedeno je istraživanje u obliku studije slučaja, sastavljeno od kvantitativnog i kvalitativnog djela. Kvantitativni dio istraživanja donosi rezultate mjerenja učestalosti iniciranih socijalnih interakcija u dječaka, kroz dvije vremenske točke te rezultate mjerenja učestalosti odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. U kvalitativnom dijelu istraživanja, prikazani su rezultati procjene kvalitete iniciranja interakcije u dječaka, kroz dvije vremenske točke, te kvalitete odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja ; potvrđuju učinkovitost socijalnih priča u podučavanju socijalnih vještina sudionika istraživanja, ukazuju na potrebu za implementacijom socijalnih priča putem video modeliranja u daljnje ciljeve za sudionika istraživanja kao i na potrebu za daljnjim istraživanjima učinkovitosti socijalnih priča putem video modeliranja u populaciji djece s visokofunkcionirajućim autizmom.

poremećaj iz spektra autizma ; visokofunkcionirajući autizam ; socijalne interakcije ; socijalne priče ; video modeliranje

nije evidentirano

engleski

The encouragement of social interaction by means of social stories in a boy with autism spectrum disorder

nije evidentirano

autism spectrum disorders ; high functioning autism ; social interactions ; social stories ; video modeling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

2016.

87-99

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost