Važnost stilova odlučivanja za planiranje karijere učenika srednjih škola (CROSBI ID 230776)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bubić, Andreja ; Krile, Katarina
hrvatski
Važnost stilova odlučivanja za planiranje karijere učenika srednjih škola
Napuštanje srednje škole zbog prelaska na studij ili tržište rada predstavlja važnu obrazovnu i profesionalnu tranziciju u životu svakog pojedinca. Pritom na odluke koje učenici donose u ovom razdoblju utječu brojne osobne karakteristike koje, među ostalima, uključuju stilove odlučivanja te uvjerenja o vlastitim sposobnostima i mogućnostima. U provedenom istraživanju u kojem je sudjelovao 361 učenik završnih razreda srednjih škola ispitana je stoga važnost ovih osobina za donošenje odluka o budućem studiju ili zapošljavanju. Pritom je cilj istraživanja bio odrediti doprinos stilova odlučivanja, odnosno sklonosti maksimiziranju i usmjerenosti prema budućnosti, kao i dvaju oblika uvjerenja o vlastitim sposobnostima koji uključuju percipiranu akademsku kontrolu te samoefikasnost u odlučivanju o karijeri, za optimizam vezan uz budući profesionalni život adolescenata. Dobiveni rezultati pokazali su kako stilovi odlučivanja i ispitani oblici samoefikasnosti predstavljaju statistički značajne prediktore optimizma vezanog uz karijeru. Uz to, samoefikasnost u odlučivanju o karijeri izdvojena je kao medijator povezanosti maksimiziranja, usmjerenosti prema budućnosti te percipirane akademske kontrole s optimizmom vezanim uz karijeru. Ovi rezultati nadopunjuju prethodna saznanja vezana uz utjecaj stilova odlučivanja na profesionalna ponašanja te stoga mogu biti značajni za razvoj budućih programa profesionalnog savjetovanja.
maksimiziranje ; optimizam vezan uz karijeru ; percipirana akademska kontrola ; samoefikasnost u odlučivanju o karijeri ; usmjerenost prema budućnosti
nije evidentirano
engleski
Importance of decision-making styles for career planning of secondary school students
nije evidentirano
maximazing ; career optimism ; perceived academic control ; self-efficiency in career decision-making ; orientation towards the future.
nije evidentirano