Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom (CROSBI ID 231267)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bošković, Sandra ; Ilić Stošović, Danijela ; Skočić Mihić, Sanja Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom // Revija za socijalnu politiku, 24 (2017), 1; 73-92. doi: 10.3935/rsp.v24i1.1342

Podaci o odgovornosti

Bošković, Sandra ; Ilić Stošović, Danijela ; Skočić Mihić, Sanja

hrvatski

Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom

Neosporan je značaj visokoškolskog obrazovanja za profesionalni i osobni razvoj osoba s invaliditetom u cilju socijalne uključenosti. Iako je studiranje osoba s invaliditetom u porastu, uspješnost u studiranju je niža u odnosu na studente bez invaliditeta i ovisi o brojnim demografskim značajkama, kao i onim povezanim s invaliditetom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prilagodbu studenata s invaliditetom, te utječu li na nju dob i spol studenata s invaliditetom, akademsko obrazovanje majke, društveni status, samostalnost u stanovanju, doživljaj invaliditeta i podrška obitelji u studiranju. Formiran je prigodni uzorak od 64 studenta s invaliditetom s dva najveća sveučilišta u Hrvatskoj i dva u Srbiji. Primijenjena je skala Prilagodbe studenta na studij i potvrđene su dobre metrijske karakteristike na ovom uzorku. Studentice i studenti s invaliditetom su akademski i socijalno prilagođeni na studij slično vršnjacima bez invaliditeta, a pokazuju nižu razinu emocionalne prilagodbe, osobito studenti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su niža kronološka dob studenta s invaliditetom i neakademsko obrazovanje majke značajni prediktori bolje akademske prilagodbe. Varijable povezane sa specifičnim implikacijama invaliditeta na studiranje ne objašnjavaju akademsku, a objašnjavaju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Pored višeg društvenog statusa obitelji, studenti koji invaliditet vide preprekom u studiranju pokazuju bolju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Ako smatraju da im je u studiranju neophodna podrške obitelji, pokazat će slabiju emocionalnu i bolju socijalnu prilagodbu na studij. Zahtjevi i ograničenja povezana s invaliditetom utječu na nižu razinu emocionalne prilagodbe zbog čega mjere psihosocijalne podrške u visokom obrazovanju treba usmjeriti na osnaživanje emocionalnih kapaciteta studenata s invaliditetom.

visoko obrazovanje ; studenti s invaliditetom ; prilagodba na studij ; inkluzija

nije evidentirano

engleski

Adjustment to college with regard to some characteristics of students with disabilities

nije evidentirano

higher education ; students with disabilities ; adjustment on studies ; inclusion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (1)

2017.

73-92

objavljeno

1330-2965

1845-6014

10.3935/rsp.v24i1.1342

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost