Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije (CROSBI ID 231535)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Knežević, Ivana
hrvatski
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
S obzirom na suvremeni društveni kontekst u kojem profesionalna uloga učitelja postaje sve zahtjevnija i kompleksnija, a ujedno i podcjenjenija, zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu učitelja nameću se kao izuzetno važne teme, kako teorijski, tako i praktično. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako doprinosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1892 učitelja razredne (N=856) i predmetne nastave (N=1036), zaposlena u 101 osnovnoj školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom uzorku je 12 % sudionika bilo muškog spola. Prosječna dob sudionika iznosila je 41.7 godina (SD=10, 2), a radni staž 15.7 godina (SD=10.7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i korištene mjere radne motivacije značajno doprinose objašnjenju zadovoljstva poslom i oba korištena aspekta sagorijevanja na poslu (emocionalna iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera. Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju nezadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja učitelja.
učitelji ; percipirana podrška ravnatelja ; radna motivacija ; zadovoljstvo poslom ; sagorijevanje
nije evidentirano
engleski
Job satisfaction and burnout in teachers : The importance of principal support and work motivation
nije evidentirano
teachers ; perceived principal support ; work motivation ; job satisfaction ; burnout
nije evidentirano
Podaci o izdanju
25 (3)
2016.
371-392
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.25.3.05