Razvojni defekti cakline kod djece s intelektualnim teškoćama (CROSBI ID 231606)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Modrić, Vesna Erika ; Verzak, Željko ; Karlović, Zoran
hrvatski
Razvojni defekti cakline kod djece s intelektualnim teškoćama
Svrha: Istražiti frekvenciju razvojnih defekata cakline (RDC) kod djece s intelektualnim teškoćama. Ispitanici i postupci: U istraživanju su sudjelovala djeca u dobi od 5 do 18 godina (72 djeteta s intelektualnim teškoćama i 72 kontrolna ispitanika). Ispitivala se pojavnost razvojnih defekata cakline na svim zubima koristeći se modificiranim indeksom razvojnih defekata cakline. Rezultati: Od 72 djeteta s intelektualnim teškoćama u ovom istraživanju, njih 20 (27, 78 %) imalo je razvojne defekte cakline, za razliku od 8 djece (11, 11 %) u kontrolnoj skupini, što je bilo statistički značajno (p = 0, 021). Većina djece u objema skupinama imala je ograničena zatamnjenja. Dječaci i djevojčice u jednoj i drugoj skupini češće su imali zahvaćene gornje zube od donjih, a asimetrična ograničena zatamnjenja bila su češća od istovrsnih simetričnih defekata. Djeci u objema skupinama većinom su bili zatamnjeni gornji sjekutići. Zaključak: Djeca s intelektualnim teškoćama češće imaju razvojne caklinske defekte od kontrolnih ispitanika. Caklinski defekti povećavaju rizik od nastanka karijesa, a slabija mehanička svojstva cakline utječu na neuspjeh konzervativne terapije.
intelektualni poremećaj ; dijete ; zubna caklina
nije evidentirano
engleski
Developmental Deffects of Enamel in Children with Intellectual Disability
nije evidentirano
Intellectual Disability ; Child ; Dental Enamel
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Dentalna medicina