Glazbeni odgoj djece u predškolskim ustanovama: mogućnosti i ograničenja (CROSBI ID 232508)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina
hrvatski
Glazbeni odgoj djece u predškolskim ustanovama: mogućnosti i ograničenja
Predškolske ustanove svojim su programom i odgojno-obrazovnim područjima orijentirane na cjelovit razvoj djetetove osobnosti. Na taj razvoj bitan utjecaj imaju kreativne aktivnosti bliske umjetničkom izrazu. Njima se omogućavaju opažajno i doživljajno izražavanje, a utječu i na spoznajni, emocionalni i socijalni status djece. Glazbene aktivnosti odvijaju se putem pjevanja i sviranja, slušanja glazbe, kroz izražavanje i stvaranje, istraživanje i pokret. Na koji se način one provode u praksi i koji su rezultati u razvoju glazbenih vještina djece, ovisi i o kompetencijama odgojiteljica. Istraživanju kojemu je jedan od zadataka bio utvrditi glazbene kompetencije odgojiteljica, primarni je cilj bio istražiti na koji se način provodi glazbeni odgoj u predškolskim ustanovama. Provedeno je tijekom 2014. i 2015. godine, na uzorku od osamdeset odgojiteljica iz Istarske županije. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje preduvjeti za realizaciju glazbenih aktivnosti, ali ukazuju i na problematiku vezanu uz pitanje razvoja glazbenih vještina djece u odnosu na glazbene kompetencije odgojiteljica. Jedan od načina poboljšanja njihovih kompetencija jesu pozorno osmišljeni stručni seminari iz metodičkog i umjetničkog područja glazbe, koji bi bili sastavni dio cjeloživotnog obrazovanja. Rezultati seminara trebaju se ogledati u većoj sigurnosti odgojiteljica u izvođenju glazbe, boljem poznavanju glazbenih djela te unaprjeđivanju metodičkih vještina. To će omogućiti veće zadovoljstvo u pripremi i realizaciji glazbene aktivnosti, a njihova stručnost utjecat će na kvalitetan rani glazbeni odgoj djece, što je temelj za uspješan razvoj glazbenih sposobnosti.
djeca ; glazbene aktivnosti ; glazbeni razvoj ; kompetencije ; odgojiteljice ; predškolske ustanove
nije evidentirano
engleski
Music education of children in preschool institutions: opportunities and limitations
nije evidentirano
children ; musical activities ; musical development ; competencies ; educators ; preschool institutions
nije evidentirano