Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe (CROSBI ID 641232)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Begić, Amir
hrvatski
Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe
Sve brojnije i naglije promjene koje zahvaćaju život današnjeg čovjeka neminovno se odražavaju i na školu. Osim ubrzanog razvoja tehnologije i umnogostručavanja cjelokupnog znanja koje ljudska civilizacija posjeduje, informatička povezanost i migracije stanovništva nameću nove izazove s aspekta kulturnog razumijevanja i kulturne razmjene. Škola 21. stoljeća traži načine kako ići ukorak s društvenim promjenama i na lokalnom (regionalnom, nacionalnom) i na globalnom planu i upravo je kreiranje modernog, sadašnjem i budućem vremenu orijentiranog kurikuluma jedan od načina. Suvremeno strukturiran kurikulum, kao polazište moderne nastave, mora imati naglašenu interkulturalnu dimenziju, a to je naročito ostvarivo u umjetničkom području kojemu pripada i glazba. Primarni zadatak nastave glazbe razvoj je glazbenog ukusa i odgoj budućeg poznavatelja glazbe koji će biti u stanju kritički prosuđivati kvalitetu glazbe koju sluša. No, kritički i estetski procjenjivati glazbu u kontekstu multikulturalnog svijeta 21. stoljeća nije moguće bez sagledavanja glazbe iz različitih kulturnih perspektiva. Stoga je upoznavanje različitih glazba svijeta, kao i kultura kojemu one pripadaju, nužna sastavnica suvremene nastave glazbe, a samim time i suvremenog kurikuluma. Interkulturalna dimenzija kurikuluma, dakle i njegovog umjetničkog područja, kao i implementacija interkulturalnih sadržaja u nastavu glazbe teško je ostvariva bez interkulturalno kompetentnog nastavnika koji bi interkulturalnu kompetenciju trebao razvijati najvećim dijelom tijekom studija. Zbog toga je od ključne važnosti spremnost visokoobrazovnih institucija na promišljanje i pedagošku rekonceptualizaciju kurikuluma. Ovim radom željeli smoargumentirati potrebu za suvremenim predmetnim kurikulumom nastave glazbe koji je izgrađen na interkulturalnim osnovama. Također smo pokušali, teorijski analizirajući, objasnitimogući model interkulturalne nastave glazbe i naglasiti važnost interkulturalnog odgoja u nastavi glazbe.
interkulturalni odgoj ; nastava glazbe ; suvremeni kurikulum ; glazbe svijeta
nije evidentirano
engleski
Intercultural dimension of curriculum as an origin of modern music teaching
nije evidentirano
intercultural education ; teaching music ; modern curriculum ; music of the world
nije evidentirano
Podaci o prilogu
301-310.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska