Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe (CROSBI ID 641232)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Begić, Amir Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 301-310

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir

hrvatski

Interkulturalna dimenzija kurikuluma kao ishodište suvremene nastave glazbe

Sve brojnije i naglije promjene koje zahvaćaju život današnjeg čovjeka neminovno se odražavaju i na školu. Osim ubrzanog razvoja tehnologije i umnogostručavanja cjelokupnog znanja koje ljudska civilizacija posjeduje, informatička povezanost i migracije stanovništva nameću nove izazove s aspekta kulturnog razumijevanja i kulturne razmjene. Škola 21. stoljeća traži načine kako ići ukorak s društvenim promjenama i na lokalnom (regionalnom, nacionalnom) i na globalnom planu i upravo je kreiranje modernog, sadašnjem i budućem vremenu orijentiranog kurikuluma jedan od načina. Suvremeno strukturiran kurikulum, kao polazište moderne nastave, mora imati naglašenu interkulturalnu dimenziju, a to je naročito ostvarivo u umjetničkom području kojemu pripada i glazba. Primarni zadatak nastave glazbe razvoj je glazbenog ukusa i odgoj budućeg poznavatelja glazbe koji će biti u stanju kritički prosuđivati kvalitetu glazbe koju sluša. No, kritički i estetski procjenjivati glazbu u kontekstu multikulturalnog svijeta 21. stoljeća nije moguće bez sagledavanja glazbe iz različitih kulturnih perspektiva. Stoga je upoznavanje različitih glazba svijeta, kao i kultura kojemu one pripadaju, nužna sastavnica suvremene nastave glazbe, a samim time i suvremenog kurikuluma. Interkulturalna dimenzija kurikuluma, dakle i njegovog umjetničkog područja, kao i implementacija interkulturalnih sadržaja u nastavu glazbe teško je ostvariva bez interkulturalno kompetentnog nastavnika koji bi interkulturalnu kompetenciju trebao razvijati najvećim dijelom tijekom studija. Zbog toga je od ključne važnosti spremnost visokoobrazovnih institucija na promišljanje i pedagošku rekonceptualizaciju kurikuluma. Ovim radom željeli smoargumentirati potrebu za suvremenim predmetnim kurikulumom nastave glazbe koji je izgrađen na interkulturalnim osnovama. Također smo pokušali, teorijski analizirajući, objasnitimogući model interkulturalne nastave glazbe i naglasiti važnost interkulturalnog odgoja u nastavi glazbe.

interkulturalni odgoj ; nastava glazbe ; suvremeni kurikulum ; glazbe svijeta

nije evidentirano

engleski

Intercultural dimension of curriculum as an origin of modern music teaching

nije evidentirano

intercultural education ; teaching music ; modern curriculum ; music of the world

nije evidentirano

Podaci o prilogu

301-310.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Anikó

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-091-9

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"

predavanje

27.10.2016-28.10.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti