Istraživanje o raznolikosti filmova u hrvatskim narodnim knjižnicama (CROSBI ID 233378)

Duić, Mirko ; Aparac-Jelušić, Tatjana Istraživanje o raznolikosti filmova u hrvatskim narodnim knjižnicama // Hrvatski filmski ljetopis, 22 (2016), 86/87; 81-94

Duić, Mirko ; Aparac-Jelušić, Tatjana

Istraživanje o raznolikosti filmova u hrvatskim narodnim knjižnicama

U izvještaju o stanju hrvatske kinematografije, objavljenom 2001. godine, V. Majcen i H. Turković bilježe da se na Hrvatskoj Radioteleviziji emitira velik broj igranih filmova od kojih je 65 do 70% filmova iz SAD-a, 20 do 25% čine igrani filmovi iz europskih država, a preostali postotak odnosi se na filmove iz izvaneuropskih država. Prema istom izvještaju kinorepertoarom komercijalnih kina dominiraju igrani filmovi iz SAD-a koji čine 74 do 85% repertoara. Slična je situacija i u videotekama kojih je tada bilo puno više. Osim ovoga izvještaja ne postoji puno drugih istraživanja o raznolikosti igranih filmova dostupnih u Hrvatskoj s obzirom na državu porijekla. Također, nema istraživanja o dostupnosti filmova s obzirom na tip filma i na vrijeme nastanka filma. Ovim se istraživanjem nastoji osvijetliti stanje raznolikosti filmova dostupnih u Hrvatskoj tako što se istražuje raznolikost filmova koji su dostupni u hrvatskim narodnim knjižnicama. U radu se istražuje raznolikost knjižničnih filmskih zbirki s obzirom na državu i vrijeme nastanka filma te s obzirom na tip filma (igrani, dokumentarni, animirani). Predlažu se i pojedine aktivnosti na temelju kojih bi knjižnice mogle unaprijediti ponudu raznolikih filmova.

narodne knjižnice ; filmske zbirke ; (ne)raznolikost ; zastupljenost ; tipovi filmova ; javna sfera

Survey of the diversity of films in Croatian public libraries

public libraries ; film collections ; (non)diversity ; presence ; film types ; public sphere