Društvo hrvatskih umjetnika "Medulić" (1908.-1919.): umjetnost i politika (CROSBI ID 14485)

Bulimbašić, Sandi Društvo hrvatskih umjetnika "Medulić" (1908.-1919.): umjetnost i politika. Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2016

Bulimbašić, Sandi

Babić, Jasminka

Društvo hrvatskih umjetnika "Medulić" (1908.-1919.): umjetnost i politika

Znanstvena monografija temelji se na autoričinoj doktorskoj disertaciji o Društvu hrvatskih umjetnika "Medulić", dijelom preoblikovanoj i restrukturiranoj te nadopunjenoj novim spoznajama koje su rezultat recentnih istraživanja i objavljene literature. Knjiga donosi cjelovitu znanstvenu obradu djelovanja Društva "Medulić u kontinuitetu od osnivanja do gašenja (1908.-1919.), minuciozno rekonstruirajući bogatu realiziranu i nerealiziranu izložbenu djelatnost Društva te jedinstven doprinos Ivana Meštrovića oblikovanju nacionalnog izraza u umjetnosti. Umjetnička su zbivanja interpretirana u širem kontekstu turbulentnih političkih zbivanja u Hrvatskoj i regiji uoči raspada Austro-Ugarske Monarhije. Nadalje, knjiga definira i valorizira progresivnu ulogu Društva u hrvatskoj povijesti umjetnosti, te po prvi put valorizira ulogu Društva "Medulić" izvan nacionalnih okvira, u srednjoeuropskoj umjetnosti početkom 20. stoljeća, što će u budućim pregledima umjetnosti Srednje Europe doprinijeti primjerenoj interpretaciji te važne dionice novovjekovne hrvatske umjetnosti.

Društvo hrvatskih umjetnika „Medulić“, medulićevci, Ivan Meštrović, Emanuel Vidović, Mirko Rački, Tomislav Krizman, Prva dalmatinska umjetnička izložba, Izložba Društva „Medulić“ u Ljubljani, Izložba Meštrović-Rački, Nejunačkom vremenu u prkos, Međunarodna izložba u Rimu, Četvrta jugoslavenska umjetnička izložba, Izložba jugoslavenskih umjetnika iz Dalmacije, Vidovdanski ciklus, Ciklus Kraljevića Marka, nacionalni izraz u umjetnosti

Medulić, the Association of Croatian Artists (1908-1919): Art and Politics

Medulić ; the Association of Croatian Artists ; Ivan Meštrović ; Emanuel Vidović ; Mirko Rački ; Tomislav Krizman ; The First Dalmatian Art Exhibition ; Medulić Exhibition in Ljubljana ; Meštrović-Rački Exhibition ; Despite an Unheroic Age exhibition ; International Exhibition in Rome ; Fourth Yugoslavian Art Exhibition ; Exhibition of Yugoslavian Artists from Dalmatia ; national identity in art ; the Vidovdan Cycle ; the Cycle of Prince Marko ; art and politics

Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske

2016.

978-953-6089-41-3