Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije (CROSBI ID 643116)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Begić, Amir
hrvatski
Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije
U današnjem suvremenom globalnom društvu postoji velika potreba za stjecanjem interkulturalnih kompetencija, jer one omogućuju bolje razumijevanje procesa kulturne razmjene i interakcije. Nastava glazbe u općeobrazovnim školama može doprinijeti interkulturalnom odgoju, tj. stjecanju učeničkih interkulturalnih kompetencija, no neizostavni uvjeti su interkulturalni pristup nastavi glazbe i interkulturalno kompetentni nastavnik glazbe. Interkulturalni pristup nastavi glazbe u općeobrazovnim školama podrazumijeva razumijevanje glazbe kao globalnog fenomena, a to znači da bi budući nastavnici glazbe tijekom studija trebali upoznati glazbene jezike različitih kulturnih tradicija. Tako pridonosimo njihovim interkulturalnim kompetencijama, jer će, upoznajući različite glazbene tradicije, upoznati različite kulture i steći toleranciju prema kulturnoj različitosti te će biti u stanju te iste kompetencije razvijati i u svojih učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom svibnja 2014. god. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Cilj je istraživanja bio utvrditi u kojoj su mjeri razvijene interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije, tj. pomoću anketnog upitnika anketirani su studenti treće godine preddiplomskog i prve godine diplomskog studija. Svrha anketiranja bila je spoznati njihovo viđenje vlastitih interkulturalnih kompetencija i postoji li razlika u intekulturalnoj kompetentnosti studenata koji ne/polaze kolegij Glazbe svijeta. Rezultati istraživanja pokazali su da su studenti u značajnoj mjeri svjesni da žive u multikulturalnom okruženju, da shvaćaju nužnost interkulturalne osviještenosti i da smatraju interkulturane kompetencije bitnima za njihovo buduće zanimanje. Osim toga, uočeno je da postoji razlika u interkulturalnoj osviještenosti, uvjerenjima i pozitivnom viđenju vlastitih interkulturalnih kompetencija u korist studenata diplomskog studija. Stoga pretpostavljamo da je kolegij Glazbe svijeta utjecao na pozitivnije stavove studenata, odnosno da je u studenata diplomskog studija probudio svijest o interkulturalizmu i u sadržajima drugih kolegija.
interkulturalne kompetencije ; studenti Glazbene pedagogije ; nastava glazbe
nije evidentirano
engleski
Intercultural competencies of the students of music education
nije evidentirano
intercultural competence ; students of Music pedagogy ; music education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
81-95.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Jerković, B., Škojo, T.
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096