RAZLIKE U SOCIJALNIM VJEŠTINAMA I KOMPETENCIJAMA PROSVJETNIH RADNIKA U ŠKOLAMA I DJEČJIM VRTIĆIMA U ODNOSU NA ODABRANE SOCIO- DEMOGRAFSKE VARIJABLE (CROSBI ID 234382)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Karalić, Zijada ; Sindik, Joško
hrvatski
RAZLIKE U SOCIJALNIM VJEŠTINAMA I KOMPETENCIJAMA PROSVJETNIH RADNIKA U ŠKOLAMA I DJEČJIM VRTIĆIMA U ODNOSU NA ODABRANE SOCIO- DEMOGRAFSKE VARIJABLE
Uspješan prosvjetni radnik mora, uz profesionalne (stručne), posjedovati i socijalne kompetencije (emocionalne i socijalne vještine). Cilj istraživanja je utvrđivanje razlika u socijalnim vještinama i kompetencijama prosvjetnih radnika Srednjobosanskog i Zeničko-dobojskog kantona u odnosu na: dob, radni staž, stupanj obrazovanja te vrstu zanimanja prosvjetnog radnika. Ispitana su 272 sudionika različitih prosvjetnih profila iz privatnih ili javnih odgojno-obrazovnih ustanova, primjenom Upitnika odgojiteljskih kompetencija te Inventara socijalnih vještina. Utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika u skupu socijalnih vještina i kompetencija, prema socio-demografskim obilježjima: stupnju obrazovanja sudionika, dobi, radnom iskustvu i vrsti zanimanja. Sudionici dobne grupe u rasponu 31-40 godina imaju najveću emocionalnu kontrolu. U emocionalnoj i socijalnoj kontroli prednjače sudionici s visokom stručnom spremom. Radno najneiskusniji sudionici superiorni su u vještinama emocionalne kontrole i socijalne izražajnosti. Direktori su superiorni u odnosu na ostale profile zanimanja u socijalnoj izražajnosti i socijalnoj kontroli. Stoga programe treninga socijalnih vještina treba prilagoditi socio-demografskom profilu prosvjetnog radnika.
kompetencije; prosvjetni radnici; socio-demografska obilježja; socijalne vještine
nije evidentirano
engleski
Differences in social skills and competencies of educators in schools and kindergartens in relation to selected sociodemographic variables
nije evidentirano
competences; educators; socio-demographic characteristics; social skills
nije evidentirano