Jedan čovjek - cijelo kazalište/ En človek - celo gledališče (CROSBI ID 14550)

Riman, Kristina ; Riman, Barbara Jedan čovjek - cijelo kazalište/ En človek - celo gledališče. Rijeka: Solutio ; Slovenski dom KPD Bazovica ; Inštitut za narodnostna vprašanja, 2016

Riman, Kristina ; Riman, Barbara

Jedan čovjek - cijelo kazalište/ En človek - celo gledališče

U knjizi je prikazan život i djelovanje Alojza Usenika, Slovenca koji je veći dio svojega života proveo u Rijeci i bio aktivan u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca, te u Kulturno-prosvetnom društvu Slovenski dom „Bazovica“. Usenik je prikazan kao jedan od brojnih Slovenaca koji je u potrazi za poslom stigao na prostor Repulike Hrvatske. U knjizi se prati njegov rad kao inspicijenta i glumca najprije u Koparskom kazalištu, a zatim kao inspicijenta u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci. Posebna je pozornost posvećena Usenikovom radu u Slovenskom domu Bazovica u kojem je od 1973. godine bio jedan od najaktivnih članova. U Slovenskom je domu obnašao ulogu voditelja dramske sekcije. U okviru te uloge, realizirao se i kao redatelj, recitator, glumac, scenograf i kostimograf većine dramskih predstava koje su u tom razdoblju bile odigrane na pozornici Slovenskog doma, ali i izvan njega. Režirao je mnogobrojna dramska djela, a dobitnik je i brojnih hrvatskih i slovenskih nagrada.

Alojz Usenik; kazalište; dramske predstave; Slovenci u Hrvatsko

Monografija je drugo izdanje knjige Jedan čovjek - cijelo kazalište / En človek - celo gledališče, objavljene 2012. godine

slovački