Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti (CROSBI ID 57778)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Klarin, Mira
hrvatski
Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti
Uloga ravnatelja u obrazovnom sustavu izuzetno je važna. Rukovođenje u školskom kontekstu specifično je u odnosu na rukovođenje u drugim profesijama. Suvremena literatura ovo područje rada odnosno profesiju ravnatelja povezuje s teorijom privrženosti. Iz tog razloga za razumijevanje odnosa u školi, s aspekta učenika, učitelja i na koncu onoga koji upravlja školskim sustavom, poznavanje mehanizama koji stoje u osnovi formiranja međuljudskih odnosa, moglo bi biti višestruko korisno. U ovom poglavlju iznosi se pregled temeljnih spoznaja iz područja teorije privrženosti te njezina primjena u razumijevanju međuljudskih odnosa u školi. Specifično, poznavanje osnovnih obrazaca privrženosti kod djece, omogućuje svakom sudioniku školskog procesa razumijevanje ponašanja konkretnog djeteta. Također poznavanje obrazaca privrženosti kod nastavnika i ostalih kolega, ravnatelju može omogućiti razumijevanje ponašanja drugih. Na koncu, u poglavlju se nudi mogućnost detektiranja vlastitog dominantnog obrasca privrženosti koja vodi ka mogućnosti upravljanja vlastitim ponašanjem. Samoregulacija, odnosno sposobnost upravljanja vlastitim ponašanjem doprinosi uspostavljanju uspješnih međuljudskih odnosa što čini važnu sastavnicu efikasnog rukovođenje. Sveukupno, nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete objasniti pojam privrženosti i razlikovati različite oblike privrženosti, objasniti što je to "sigurna baza" i argumentirano raspravljati o njenoj važnosti u školskom kontekstu i njenom doprinosu postignućima učenika, nastavnika i ravnatelja.
rukovođenje, školski kontekst, teorija privrženost
nije evidentirano
engleski
Leadership in the school context from the attachment theory perspective
nije evidentirano
leadership, school context, attachment theory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
217-232.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kompetencijski profil ravnatelja
Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-130-2