Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti (CROSBI ID 57778)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Klarin, Mira Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti // Kompetencijski profil ravnatelja / Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 217-232

Podaci o odgovornosti

Klarin, Mira

hrvatski

Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti

Uloga ravnatelja u obrazovnom sustavu izuzetno je važna. Rukovođenje u školskom kontekstu specifično je u odnosu na rukovođenje u drugim profesijama. Suvremena literatura ovo područje rada odnosno profesiju ravnatelja povezuje s teorijom privrženosti. Iz tog razloga za razumijevanje odnosa u školi, s aspekta učenika, učitelja i na koncu onoga koji upravlja školskim sustavom, poznavanje mehanizama koji stoje u osnovi formiranja međuljudskih odnosa, moglo bi biti višestruko korisno. U ovom poglavlju iznosi se pregled temeljnih spoznaja iz područja teorije privrženosti te njezina primjena u razumijevanju međuljudskih odnosa u školi. Specifično, poznavanje osnovnih obrazaca privrženosti kod djece, omogućuje svakom sudioniku školskog procesa razumijevanje ponašanja konkretnog djeteta. Također poznavanje obrazaca privrženosti kod nastavnika i ostalih kolega, ravnatelju može omogućiti razumijevanje ponašanja drugih. Na koncu, u poglavlju se nudi mogućnost detektiranja vlastitog dominantnog obrasca privrženosti koja vodi ka mogućnosti upravljanja vlastitim ponašanjem. Samoregulacija, odnosno sposobnost upravljanja vlastitim ponašanjem doprinosi uspostavljanju uspješnih međuljudskih odnosa što čini važnu sastavnicu efikasnog rukovođenje. Sveukupno, nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete objasniti pojam privrženosti i razlikovati različite oblike privrženosti, objasniti što je to "sigurna baza" i argumentirano raspravljati o njenoj važnosti u školskom kontekstu i njenom doprinosu postignućima učenika, nastavnika i ravnatelja.

rukovođenje, školski kontekst, teorija privrženost

nije evidentirano

engleski

Leadership in the school context from the attachment theory perspective

nije evidentirano

leadership, school context, attachment theory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

217-232.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kompetencijski profil ravnatelja

Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor

Zadar: Sveučilište u Zadru

2016.

978-953-331-130-2

Povezanost rada

Psihologija