Utjecaj zborskoga pjevanja na razvoj glazbenih preferencija djece predškolske dobi (CROSBI ID 644117)

Škojo, Tihana ; Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda Utjecaj zborskoga pjevanja na razvoj glazbenih preferencija djece predškolske dobi // Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 59-72

Škojo, Tihana ; Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda

Utjecaj zborskoga pjevanja na razvoj glazbenih preferencija djece predškolske dobi

Pjevanje će, kao najprirodniji i najomiljeniji način glazbenoga izražavanja djece, tek kroz stručno i pedagoški kompetentno osmišljene i vođene različite zborske aktivnosti poprimiti sve bitne značajke potrebne za glazbeno pravilan i umjetnički usmjeren razvoj djece predškolske dobi. Iako je primarni cilj zborskih aktivnosti u predškolskoj dobi razvoj glazbenih sposobnosti i pjevačkih vještina djece, tom se glazbenom aktivnošću utječe i na usmjeravanje glazbenih preferencija. Zbog aktualnoga dominantnog utjecaja zabavne glazbe i masovnih medija na glazbene preferencije djece, usmjeravanje glazbenoga iskustva djece prema umjetnički vrijednoj, stilski i žanrovski raznolikoj glazbi promatra se kao jedan od važnih izazova glazbene pedagogije. U radu se istražuje utjecaj sociodemografskih varijabli te oblika i trajanja sudjelovanja djece u strukturiranoj glazbenoj poduci unutar dječjih zborova na glazbene preferencije djece predškolske dobi. Istražene su preferencije i poznavanje glazbenih ulomaka koji pripadaju sljedećim glazbenim stilovima: umjetničkoj glazbi, popularnoj glazbi te hrvatskoj tradicijskoj glazbi i glazbama svijeta. Iz utvrđenih se razlika ukazuje na značajan utjecaj aktivnosti zborskoga pjevanja na razvoj glazbenih preferencija djece predškolske dobi. Upućuje se na potrebu intenziviranja kompetentno vođenih zborskih aktivnosti koje će osim razvoju pjevačkih vještina težiti razvoju širokih glazbenih sposobnosti, interesa i preferencija djece prema umjetničkoj i tradicijskoj glazbi, ali i omogućiti otvorenost i toleranciju prema novim zvukovnim izrazima koje donose glazbe svijeta.

pjevanje, aktivnosti zborskoga pjevanja, glazbene preferencije, djeca predškolske dobi

The Impact of Choir Singing on the Development of Musical Preferences of Preschool Children

singing, choir singing activities, musical preferences, preschool children