Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom (CROSBI ID 236977)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Reić Ercegovac, Ina Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 2; 251-271

Podaci o odgovornosti

Reić Ercegovac, Ina

hrvatski

Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom

Cilj ovoga rada je istražiti učestalost doživljavanja nekih oblika nasilnih ponašanja od školskih vršnjaka s obzirom na dob i spol te ispitati povezanost između učestalosti doživljavanja nasilja, školskog uspjeha te nekih elemenata razrednog ozračja. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilno ponašanje te da je verbalno nasilje najčešći oblik doživljenog nasilja. Sudjelovalo je ukupno 400 sudionika, 195 učenika i 205 učenica viših razreda OŠ, a primijenjen je instrument kojim su prikupljeni opći podatci, podatci o učestalosti doživljavanja nasilja te podatci o osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Rezultati su uglavnom potvrdili polazne hipoteze. Pokazalo se da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilna ponašanja, da su verbalni oblici nasilja najčešći, da je učestalost doživljenog nasilja procijenjena najvišom u završnom razredu osnovne škole te da postoji značajna povezanost između doživljenog nasilnog ponašanja, uspjeha u školi i osjetljivosti na nasilje u razrednom ozračju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju te su naglašene implikacije za školski rad.

doživljena nasilna ponašanja ; osjetljivost na nasilje ; školski uspjeh ; učenici osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement

nije evidentirano

experienced violent behaviour ; sensitivity to violence ; school achievement ; elementary school students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 (2)

2016.

251-271

objavljeno

0037-654X

1848-0756

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice