Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom (CROSBI ID 237088)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Popović, Stjepka Odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom // Medicina Fluminensis, 53 (2017), 1; 85-100. doi: 10.21860/medflum2017_173385

Podaci o odgovornosti

Popović, Stjepka

hrvatski

Odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom

Cilj: Cilj istraživanja je utvrditi odrednice stavova i zadovoljstva građana hrvatskim zdravstvenim sustavom. Ispitanici i metode:U radu su korišteni podaci znanstveno-istraživač- kog projekta International Social Survey Programme (ISSP), modula Zdravlje (2011) koji su prikupljeni na nacionalnom reprezentativnom uzorku hrvatskih građana. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom na troetapnom stratificiranom slučajnom uzorku ispitanika starijih od 18 godina (N = 1120). Povjerenje i procjena kvalitete hrvatskog zdravstvenog sustava, stavovi prema financiranju zdravstvenog sustava, procjena dostupnosti zdravstvenih usluga i zadovoljstvo zdravstvenim sustavom testirani su s obzirom na sociodemografske karakteristike ispitanika, subjektivnu procjenu zdravlja, pokrivenost zdravstvenim osiguranjem i osobno iskustvo sa zdravstvom. Rezultati:Među sociodemografskim odrednicama najznačajnije su stupanj obrazovanja, narodnost i urbaniziranost mjesta prebivališta, pa osobe nižih stupnjeva obrazovanja, pripadnici manjina te osobe iz ruralnih predjela Hrvatske izražavaju pozitivnije stavove i veće zadovoljstvo zdravstvenim sustavom. Većina građana nespremna je izdvajati veća sredstva za poboljšanje kvalitete zdravstvenog sustava, a posebno je riječ o onim sociodemografskim skupinama koje su socijalno ugrožene. Subjektivna procjena zdravlja i zdravstveno osiguranje najznačajnije su odrednice, pa što osobe bolje procjenjuju svoje zdravlje i što su bolje zdravstveno osigurane, to su stavovi pozitivniji i zadovoljstvo veće. Među odrednicama osobnog iskustva uskraćenost za zdravstvenu uslugu zbog predugih lista čekanja značajno smanjuje povjerenje i zadovoljstvo hrvatskim zdravstvenim sustavom. Zaključak:Istraživanja korisničke perspektive mogu pokazati smjer zdravstvenih reformi kakve građani žele, stoga bi trebala postati redovita mjera kvalitete hrvatskog zdravstvenog sustava.

kvaliteta, pristup i evaluacija zdravstvene zaštite ; socijalne odrednice zdravlja ; zadovoljstvo pacijenata ; zdravstvene nejednakosti

nije evidentirano

engleski

Determinants of citizen’s attitudes and satisfaction with the Croatian health care system

nije evidentirano

health care quality, access, and evaluation ; healthcare disparities ; patient satisfaction ; social determinants of health

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (1)

2017.

85-100

objavljeno

1847-6864

1848-1868

10.21860/medflum2017_173385

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Socijalne djelatnosti, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost