Teorijske implikacije empirijskog istraživanja punk-scene u Hrvatskoj (CROSBI ID 238296)

Perasović, Benjamin Teorijske implikacije empirijskog istraživanja punk-scene u Hrvatskoj // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 22 (2013), 3; 497-516. doi: 10.5559/di22.3.06

Perasović, Benjamin

Teorijske implikacije empirijskog istraživanja punk-scene u Hrvatskoj

Sociološka istraživanja na području supkulture mladih u svijetu traju dulje od pola stoljeća, a zadnjih dvadesetak godina dio istraživača dijeli se na "supkulturaliste" i "postsupkulturaliste", u skladu s interpretacijama istraživačkih spoznaja u novijem društvenom kontekstu. Ključne teze iz oba tabora odnose se na društvenu klasu, na veze između glazbenog ukusa, stila i identiteta, na granice između stilova, na ulogu medija u nastajanju i održavanju supkulturnih stilova. S obzirom na nedavno završeno istraživanje punk-scene u Hrvatskoj, istraživač- ke spoznaje dovode se u vezu sa suvremenim okvirom rasprave. Društvena klasa, u našem kontekstu, predstavlja važnu dimenziju nastajanja supkulture, premda je nitko od domaćih autora ne smatra determinističkom kategorijom u smislu supkulturalističke teorijske tradicije. Veze između glazbenog ukusa, stila i identiteta, za koje postsupkulturalisti tvrde da nestaju, u našem su istraživanju čvrste, vidljive i snažno prisutne. Također, teze postsupkulturalista o propusnim i fluidnim oblicima okupljanja ne nalaze svoje mjesto u istraživačkim nalazima o punk-sceni u Hrvatskoj, jer je u našem slučaju riječ o čvrstim i jasnim oblicima pripadnosti bez velike fluktuacije na relaciji jezgra – širi krug simpatizera. Teorijske implikacije našeg istraživanja upućuju na potrebu prevladavanja i odbacivanja stroge podjele na supkulturaliste i postsupkulturaliste na ovom području.

subkultura, postsubkulturalisti, punk

Theoretical Implications of Empirical Research of the Punk Scene in Croatia

subculture, postsubculturalists, punk