Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O prijeporima etičke potrošnje iz društvenog rakursa (CROSBI ID 238575)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Brstilo, Ivana ; Krešić, Ines ; Vučković, Karla O prijeporima etičke potrošnje iz društvenog rakursa // Socijalna ekologija, 25 (2016), 3; 289-310. doi: 10.17234/SocEkol.25.3.4

Podaci o odgovornosti

Brstilo, Ivana ; Krešić, Ines ; Vučković, Karla

hrvatski

O prijeporima etičke potrošnje iz društvenog rakursa

Cilj je ovog rada sociološko problematiziranje etičke potrošnje koja je u recentnom društvenom fokusu uslijed niza nesreća u tekstilnim i modnim postrojenjima takozvanih zemalja u razvoju. Uvodno se upućuje na njenu terminološku višeznačnost te se s osvrtom na istraživačke nalaze adresira postojanje heterogenih kategorija etičkih potrošača slijedom čega se formulira teza o složenosti etičke potrošnje u teoriji i praksi. Na primjerima etičkih potrošačkih bojkota pokazujemo kako isti rezultiraju raznovrsnim strategijama tvrtki i korporacija. To etičku potrošnju stavlja u mrežu više interesnih aktera, a ujedno je pozicionira jednom od tržišnih instanci. U radu je poseban fokus na modnoj industriji pri čemu se uočava suprotstavljanje etičke ili „spore“ mode dominantnim trendovima „brze“ mode, što dovodi u pitanje skoru izvjesnost njene masovne primjene na tekstilnoj i modnoj sceni današnjice. Etička se potrošnja ovim radom promišlja kao ambivalentni fenomen visoke modernosti ili postmodernosti o kojem se može raspravljati na temelju niza radova suvremenih socioloških autora. Zaključno se ukazuje na potrebu dubinskih istraživačkih uvida o ovom rastućem fenomenu iz sociokulturnog konteksta Hrvatske.

etička potrošnja ; etički potrošači ; etički potrošački bojkot ; spora moda ; postmoderna

nije evidentirano

engleski

The issue of ethical consumption from the social perspective

nije evidentirano

ethical consumption ; ethical consumers ; ethical consumer boycott ; slow fashion ; postmodernity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (3)

2016.

289-310

objavljeno

1330-0113

10.17234/SocEkol.25.3.4

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost