Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Optimizacija upravljanja komercijalnim aktivnostima aviokompanije (CROSBI ID 238917)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tatalović, Mirko ; Bajić, Jasmin ; Kučko, Krešimir Optimizacija upravljanja komercijalnim aktivnostima aviokompanije // Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije, 12 (2016), 2; 316-334. doi: 10.7251/EMC1602316T

Podaci o odgovornosti

Tatalović, Mirko ; Bajić, Jasmin ; Kučko, Krešimir

hrvatski

Optimizacija upravljanja komercijalnim aktivnostima aviokompanije

Pretpostavka pravovremenih i odgovarajućih poslovnih odluka je kontinuirano provođenje procesa optimizacije upravljanja komercijalnim aktivnostima. Razvojem komercijalnog avioprijevoza javila se potreba za standardizacijom dokumenata, regulative i procedura, kao i različitih oblika međukompanijske suradnje. To je prisutno prvenstveno kada jedno putovanje uključuje korištenje usluga dva ili više avioprijevoznika. Modaliteti međukompanijskih suradnji kreću se od sasvim jednostavnih, kao što je npr. sporazum o međusobnom priznavanju dokumenata, pa sve do vrlo složenih, koji uvjetuju harmonizaciju niza elemenata i funkcionalnih područja. Tu spadaju specijalni proratni ugovori, koji obuhvaćaju i nužnost podjele prihoda što se utvrđuje pregovorima. Slijedeća razina komercijalnih sporazuma odnosi se na zajedničko opsluživanje pojedine rute – „code sharing“ koji su sve prisutniji u poslovnoj praksi. Isto vrijedi i za komercijalne sporazumi o zajedničkom poslovnom pothvatu – „joint venture“ sporazumi. Najviša razina komercijalne suradnje su alijanse avioprijevoznika koje su analizirane u radu s najnovijim podacima o veličini, obuhvatu i stupnju maturacije učinaka. Avioprijevoznici su priznati lideri inovacija u primjeni informacijskih tehnologija, s razvojem sofisticiranih baza podataka, sustava za podršku odlučivanju, kao i razvoja velikog broja različitih specifičnih aplikacija. Vrlo je važno držati korak s najnovijim trendovima „e-commerce“ pristupa organizaciji prodaje i distribucije usluga aviokompanija, korištenjem različitih „on-line“ i mobilnih platformi.

aviokompanija, međukompanijski sporazumi, alijanse avioprijevoznika, komercijalna strategija, „e-commerce“

nije evidentirano

engleski

Management Optimisation of Airlines Commercial Activities

nije evidentirano

airline, interline agreements, airline alliances, commercial strategy, e-Commerce

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2016.

316-334

objavljeno

2232-8823

2232-9633

10.7251/EMC1602316T

Povezanost rada

Ekonomija, Tehnologija prometa i transport

Poveznice