Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Arhitektura zagrebačkog središnjeg groblja Mirogoja, između Italije i Srednje Europe (CROSBI ID 58813)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Damjanović, Dragan Arhitektura zagrebačkog središnjeg groblja Mirogoja, između Italije i Srednje Europe // Čovjek i smrt. Teološki, filozofski, bioetički i društveni pristup / Markešić, Ivan (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Hrvatsko katoličko sveučilište ; Udruga posmrtna pripomoć, 2017. str. 429-459

Podaci o odgovornosti

Damjanović, Dragan

hrvatski

Arhitektura zagrebačkog središnjeg groblja Mirogoja, između Italije i Srednje Europe

Zagrebačko groblje Mirogoj ubraja se u najmonumentalnije primjere europskih grobljanskih kompleksa 19. stoljeća. Arkade sagrađene uz zapadnu i dijelom sjevernu granicu groblja svojom veličinom i arhitektonskim rješenjem nemaju paralele u onodobnoj srednjoeuropskoj arhitekturi, iako je Zagreb u vrijeme kada su se počele graditi (1879.) bio neusporedivo manji grad od Beča, Budimpešte ili Praga, glavnih metropola Austro-ugarske Monarhije. U ovome tekstu analizirat će se prvi projekti za arkade i druge građevine na Mirogoju nastali 1870-ih, te realizirano rješenje arhitekta Hermana Bolléa, a s ciljem ukazivanja na moguće glavne uzore za arhitektonski koncept zagrebačkih arkada. S jedne strane ukazat će se na utjecaje talijanskih arhitektonskih groblja 19. stoljeća (Verona, Vicenza, Trst, Bologna, Genova, Siena i druga), a s druge srednjoeuropskih groblja s arkadama ili galerijama koje se pod utjecajem iz Italije počinju javljati od drugog desetljeća 19. stoljeća, no ubrzo poprimaju posebna arhitektonska obilježja. Pokazat će se u konačnici kako svojim osnovnim prostornim ustrojstvom mirogojski kompleks slijedi ponajprije srednjoeuropske uzore – primjer je kombiniranja arhitektonskog i parkovnog tipa groblja, pa će se ukratko obraditi i pitanje urbanističkog osmišljavanja otvorenog dijela groblja.

Zagreb, groblje Mirogoj, Rupert Melkus, Herman Bollé, Camposanto, Genova, Verona, Vicenza, Beč, Prag, Budimpešta, Pariz, historicizam, neorenesansa, 19. stoljeće,

nije evidentirano

engleski

The Architecture of the Central Zagreb Mirogoj Cemetery: Between Italy and Central Europe

nije evidentirano

Zagreb, Mirogoj Cemetery, Rupert Melkus, Herman Bollé, Camposanto, Genova, Verona, Vicenza, Beč, Prag, Budimpešta, Pariz, Historicism, Renaissance Revival, 19th Century,

nije evidentirano

Podaci o prilogu

429-459.

objavljeno

Podaci o knjizi

Čovjek i smrt. Teološki, filozofski, bioetički i društveni pristup

Markešić, Ivan

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Hrvatsko katoličko sveučilište ; Udruga posmrtna pripomoć

2017.

978-953-7964-55-9

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti, Povijest