Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću (CROSBI ID 58820)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Skoko, Božo
hrvatski
Medijska slika Hrvatske 1991. u europskoj javnosti – uloge propagande, stereotipa i odnosa s javnošću
Rad analizira percepciju Hrvatske u europskoj javnosti početkom devedesetih godina prošlog stoljeća u vrijeme raspada Jugoslavije, proglašenja hrvatske neovisnosti i obrane od velikosrpske agresije. Hrvatska je 1991. bila prilično nepoznata, a uzroci sukoba na prostoru bivše Jugoslavije nedovoljno jasni. U pojedinim javnostima Hrvatska i njezini odnosi sa Srbijom bili su promatrani kroz stereotipe i nagomilane dezinformacije. Rad otkriva uzroke takve percepcije i medijske slike, a tri ključna elementa su: dugogodišnja i utjecajna jugoslavenska propaganda, utjecaj Beograda na tadašnju jugoslavensku diplomatsku mrežu i izvještavanje dopisnika inozemnih medija te nerazumijevanje i nezainteresiranost svjetskih moćnika za događanja u tadašnjoj Jugoslaviji. Presudnu ulogu u promjeni te percepcije nisu imala izravno zbivanja na terenu već pokretanje odnosa s javnošću, otvaranje komunikacije s inozemnim javnostima od strane pojedinih hrvatskih institucija te sustavno informiranje javnosti, neutraliziranje stereotipa i dezinformacija.
Hrvatska ; rat ; propaganda ; odnosi s javnošću ; imidž ; Srbija ; Jugoslavija
nije evidentirano
engleski
The 1991 Croatia Media Image in the European Publics - The Role of Propaganda, Stereotypes and Public Relations
nije evidentirano
Croatia ; war ; propaganda ; public relations ; image ; Serbia ; Yougoslavia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
25-38.
objavljeno
Podaci o knjizi
Domovinska (i europska) sigurnost - Kriza sigurnosti i politike upravljanja suverenitetom
Cvikić, Sanja ; Žebec Šilj, Ivana i Bendra Ivana
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2017.
978-953-7964-39-9