Slušanje glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole (CROSBI ID 240068)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šulentić Begić, Jasna ; Kujek, Tihana
hrvatski
Slušanje glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole
Prema otvorenom modelu, koji je stupio na snagu školske godine 2006/07., nastava glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole temelji se na nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. Najveći pozitivan pomak u slušanju glazbe pojavljuje se u nastavnom planu i programu iz 2006. godine kojim slušanje postaje obvezna i središnja aktivnost, dok su ostala područja varijabilna. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom ožujka i početkom travnja 2016. god. u prvim trima razredima jedne osnovne škole u Osječko- baranjskoj županiji. Cilj istraživanja bio je uočiti zastupljenost provođenja nastavnog područja slušanja glazbe u nastavi i u udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako slušanje glazbe nije u potpunosti središnja aktivnost nastave, što je potvrđeno i analizom udžbenika Glazbeni krug. Nadalje, učitelji u nastavi najviše preferiraju nastavno područje pjevanja (jer je tako i u udžbenicima) koje ne može biti središnja aktivnost jer nema glazbeno- umjetničko opravdanje. Samo se aktivnim slušanjem razvija glazbeni ukus i kritički odnos prema glazbi.
aktivno slušanje, nastava glazbe, otvoreni model, slušanje glazbe, udžbenik
nije evidentirano
engleski
Listening to music in teaching and textbooks of music education in the first three grades of primary school
nije evidentirano
active listening, music education, open model, listening to music, textbook
nije evidentirano