Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interaktivna komunkacija na Facebooku za vrijeme hrvatskih parlamentarnih izbora 2016. (CROSBI ID 240083)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zgrabljić Rotar, Nada ; Čude, Vedrana Interaktivna komunkacija na Facebooku za vrijeme hrvatskih parlamentarnih izbora 2016. // Medijski dijalozi, 10 (2017), 27-28; 179-201

Podaci o odgovornosti

Zgrabljić Rotar, Nada ; Čude, Vedrana

hrvatski

Interaktivna komunkacija na Facebooku za vrijeme hrvatskih parlamentarnih izbora 2016.

Društvene su mreže postale neizostavan element političke komunikacije u vrijeme izbora. Facebook, ako se prepozna njegova interaktivna svrha postojanja, može doprinijeti uspostavljanju odnosa dvosmjerne komunikacije političara i građana. Cilj je ovog istraživanja ispitati kako su Facebook-profile koristili predsjednici političkih stranaka u Hrvatskoj i kakve su bile reakcije korisnika na sadržaje koje su kandidati za premijera objavljivali u vrijeme izvanrednih parlamentarnih izbora 2016. godine, od 16. kolovoza do 12. rujna. Rad se bavi interakcijom na Facebooku u razdoblju od 28 dana, unutar kojih je obuhvaćen i period od 25 dana izborne kampanje. Metodom analize sadržaja provedeno je kvantitativno istraživanje interaktivne komunikacije političara i korisnika putem objava i reakcija na Facebook-profilima kandidata. Ispitane su službene Facebook-stranice četiriju kandidata (lidera hrvatskih stranaka): Ivana Vilibora Sinčića (Živi zid), Andreja Plenkovića (HDZ), Zorana Milanovića (SDP) i Bože Petrova (Most). Rezultati istraživanja pokazali su da navedeni kandidati nedovoljno koriste Facebook kako bi potaknuli korisnike na interaktivnu komunikaciju, unatoč prednostima koje može imati dvosmjerna komunikacija na Facebooku. Analiza reakcija građana pokazala je da se komunikacija od strane korisnika na profilima kandidata odvijala u pozitivnom i prijateljskom tonu te da su građani zainteresirani za angažiranje online. Rezultati su također pokazali da kandidati nisu koristili Facebook za isticanje negativnih strana protukandidata, nego prvenstveno kao platformu za informiranje o aktivnostima i okupljanje sljedbenika. Pokazatelji da Facebook služi kao platforma za konstruktivan dijalog političara i građana nisu utvrđeni iako je dijaloški potencijal jedna od temeljnih svrha postojanja te platforme.

Hrvatska, parlamentarni izbori 2016, društvene mreže, Facebook, dijalog, dvosmjerna komunikacija

nije evidentirano

engleski

Interactive Communication on Facebook During the Croatian Parliamentary Elections 2016

nije evidentirano

Croatia, Parliamentary Elections 2016, Social Netwoorks, Facebook, Two-way Communication, Dialogue,

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (27-28)

2017.

179-201

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti