Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Geotehnički elaborati u projektima rekonstrukcije željezničkih pruga (CROSBI ID 58926)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Matešić, Leo ; Dašić, Goran ; Mihaljević, Ivan ; Ravnjak, Katrina Geotehnički elaborati u projektima rekonstrukcije željezničkih pruga // EU fondovi i projekti prometne infrastrukture / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 71-96

Podaci o odgovornosti

Matešić, Leo ; Dašić, Goran ; Mihaljević, Ivan ; Ravnjak, Katrina

hrvatski

Geotehnički elaborati u projektima rekonstrukcije željezničkih pruga

Geotehnički istražni radovi (GIR) u fazi projektiranja imaju za cilj utvrditi fizikalna, mehanička i hidraulička svojstva temeljnog tla nužna za dimenzioniranje građevine. Opseg GIR-a ovisi o vrsti građevine, konceptu temeljenja, istraženosti lokacije i uvjetima u tlu. U skladu sa zakonskim ovlaštenjima i odgovornostima projektant u sklopu projektiranja kroz program GIR a određuje potrebni opseg istraživanja prema zahtjevima Eurokoda 7. Rezultati GIR a dokumentiraju se geotehničkim elaboratom, odnosno Izvještajem o istraživanju temeljnoga tla kako ga naziva Eurokod 7. Geotehnički elaborat je obavezna podloga glavnog projekta o čijoj kvaliteti izravno ovise sva tehnička rješenja temeljenja, potpornih konstrukcija i zemljanih objekata. Rekonstrukcije željezničkih pruga je prostorno veliki zahvat pretežno linijskih objekata na kojima su uočeni nedostaci koji se rekonstrukcijom trebaju otkloniti. Razina i kvaliteta poznavanja ponašanja tih objekata izravno je povezana s razinom i kvalitetom tehničkog praćenja (monitoringa) koje se obavlja u sklopu održavanja. Tehničko praćenje građevina predstavlja skup mjerenja i pregleda građevine u cijelosti i njezinih pojedinih dijelova kojima se sustavno dokumentira ponašanje građevine u vremenu, te se na taj način omogućava usporedba i analiza ostvarenog, u odnosu na projektom predviđeno ponašanje. Tehničko praćenje u konačnici dovodi procjeni stanja građevine u pogledu opće stabilnosti te procjenama pojedinih utjecaja kao što su kemijski utjecaji na koroziju i mehaničku otpornost materijala od kojeg se sastoji građevina. Vrijednost tehničkog praćenja građevine ovisi o vrsti, kvantiteti i kvaliteti mjerenja i pregleda te primjerenosti samih mjerenja i pregleda za tumačenje ponašanja građevine. Važan cilj tehničkog praćenja je razlučivanje redovnog u odnosu na izvanredno neželjeno ponašanja građevine i prema potrebi trenutno i pouzdano pokretanje "mehanizma" kojima se provode zaštitne ili popravne radnje. Korisnici rezultata tehničkog praćenja prvenstveno su izravni upravitelji (korisnici, vlasnici), raznovrsne uprave (npr. državne), a mogu biti stručna i znanstvena zajednica [3], [4]. Dobro dokumentirana tehnička praćenja omogućavaju i izradu dobrog projektnog zadatka kojim se određuju i geotehnički istražni radovi kada je potrebna rekonstrukcija građevine ili njenih pojedinih dijelova ili kada je potrebno ne temelju istražnih radova donijeti odluke o sanaciji ili uklanjanju objekta. U ovom radu dan je prikaz istražnih radova izvedenih 2013. godine koji su provedeni u sklopu projekta rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Zaprešić-Zabok. Pored prikaza istražnih radova dana su smjernice i preporuke za njihovo provođenje i to od pisanja projektnog zadatka kao sastavnog dijela natječajne dokumentacije do njihove realizacije.

geotehnički istražni radovi, Eurokod 7

nije evidentirano

engleski

Geotechnical reports in projects of reconstruction of railway lines

nije evidentirano

geotechnical investigations, Eurocode 7

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-96.

objavljeno

Podaci o knjizi

EU fondovi i projekti prometne infrastrukture

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2014.

978-953-6272-69-3

Povezanost rada

Građevinarstvo