Zborsko pjevanje u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 15246)

Radočaj-Jerković, Antoaneta Zborsko pjevanje u odgoju i obrazovanju. Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017

Radočaj-Jerković, Antoaneta

Zborsko pjevanje u odgoju i obrazovanju

Knjiga Zborsko pjevanje u odgoju i obrazovanju istražuje područje glazbene umjetnosti, primarno glazbenih aktivnosti vezanih uz pjevačke zborove u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Ustanovljeno je da je zborsko pjevanje u školama vrlo prisutno, ali još uvijek nedovoljno istraženo. Na osnovi analize relevantne literature te rezultata domaćih i stranih istraživanja, knjiga nudi smjernice za kvalitetnije usklađivanje aktivnosti zborskog pjevanja u školama s općim ciljevima suvremenog odgoja i obrazovanja, interesima učenika i učitelja te nastojanjima glazbenih stručnjaka za proširenjem umjetničkog utjecaja i djelovanja u području kreiranja kulture suvremene škole. Knjiga donosi pregled stanja u praksi na svim razinama i oblicima institucionalnog obrazovanja (osnovnoškolsko, srednjoškolsko i visokoškolsko, obvezno i opće te fakultativno- umjetničko obrazovanje). Razmatrani su elementi koji utječu na ostvarenje uspjeha u zborskom pjevanju, pobuđuju interes učenika te dovode do mogućeg napretka. Utvrđena je višestrukost uloga zborskoga pjevanja u suvremenom odgoju i obrazovanju u odnosu na usmjerenost prema potrebama učenika i škole. U odnosu na potrebe učenika istaknute su i obrađene glazbeno- razvojna, estetska, odgojna i socijalna uloga, a u odnosu na potrebe škole i društvene zajednice kulturno-umjetnička i kulturno-javna. Navedene uloge ostvaruju se putem glazbenog, odgojnog i obrazovnog rada na razvijanju i unapređenju glazbenih sposobnosti, sklonosti i vještina učenika te na ostvarenju ciljeva, sastavnica i sadržaja koji doprinose njihovom osobnom rastu i razvoju.

Zborsko pjevanje, zbor, izvannastavne aktivnosti, umjetničko obrazovanje

Choral singing in Education

choral singing, choir, extracurricular activities, music education