Ocjenski rad | diplomski rad

Tešanović, Robert Glazba različitih kultura u osnovnoškolskoj nastavi glazbe / Ognjenović, Vuk (mentor); Begić, Amir (neposredni voditelj). Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, . 2017

Tešanović, Robert

Ognjenović, Vuk

Begić, Amir

Glazba različitih kultura u osnovnoškolskoj nastavi glazbe

U radu se polazi od novonastale potrebe za interkulturalnim odgojem i obrazovanjem, što podrazumijeva međusobno prihvaćanje i razumijevanje u kulturnom kontekstu. Predmet proučavanja je nastava Glazbene kulture, ali i bilo koji drugi oblik interkulturalnog odgoja na koji može utjecati glazbeni pedagog. Glavni pokretač prodora interkulturalnog odgoja i obrazovanja je urbanizacija, razvoj multimedije i interneta. Iako se prihvaćanje različitih kultura podrazumijeva u odgoju i obrazovanju, obrazovni sustav je dužan učeniku pružiti sve dostupne informacije zbog novonastale implementacije interkulturalizma u glazbi, ali i u mnoga druga područja. Glazba različitih kultura podrazumijeva bilo kakvu raznolikost u glazbeno-kulturnom smislu. Nastava glazbe je koncipirana prema temeljnim dokumentima za odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj pa je prema tome implementacija interkulturalizma u nastavi procijenjena u odnosu na njihov sadržaj. Rad se bavi isključivo osnovnoškolskim obrazovanjem, dakle razrednom (od 1. do 3. razreda) i predmetnom (od 4. do 8. razreda) nastavom glazbe u osnovnoj školi. Kvalitativna analiza je provedena na udžbenicima od 4. do 8. razreda kako bi se pokrio i definirao kompletan pristup tradicijskom sadržaju nastave Glazbene kulture, te procijenilo utječe li taj sadržaj na učenika razmjerno njegovim ciljem. Učitelje glazbe se poziva da samoinicijativno provode mjere u okviru svojih mogućnosti kako bi učenicima omogućili razvoj interkulturalne kompetencije.

kultura, interkulturalizam, interkulturalna kompetencija, nastava glazbe, osnovna škola.

Music of different cultures in elementary school music education

culture, interculturalism, intercultural competence, music education, elementary school.