Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture (CROSBI ID 411292)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čajtinović, Edvin Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Begić, Amir (neposredni voditelj). Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, . 2017

Podaci o odgovornosti

Čajtinović, Edvin

Šulentić Begić, Jasna

Begić, Amir

hrvatski

Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture

Pogledavši povijesni razvoj glazbene kulture može se vidjeti da su mnogi narodi sudjelovali u njenom stvaranju. Ispreplitanjem različitih kultura i različitih naroda razvijala se i glazbena kultura iz čega zaključujemo da je glazba multikulturalna umjetnost. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu, a slušanjem glazbe drugog naroda upoznaje se i njegova kultura, što doprinosi razvoju interkulturalizma. Također, u razvoju učenikove interkulturalne kompetencije nastavnik ima najvažniju ulogu. U ovom radu naglasak se stavlja na primjenu afričke glazbe u nastavi Glazbene kulture. Afrička glazba raznolika je kao i njene kulture i narodi, a cvjetala je u mnogim autonomnim oblicima i oblikovana je od različitih utjecaja. Glazba je, osim toga, sastavni dio svakodnevnog života stanovnika Afrike. U okviru istraživačkog dijela ovoga rada provedeno je istraživanje u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ u Gunji. Istraživanje se odvijalo tijekom drugog polugodišta u školskoj godini 2016./2017. u petom i šestom razredu. Svrha istraživanja bila je utvrditi koliko su učenici zainteresirani za afričku glazbu i glazbe svijeta općenito te kakav je dojam na njih ostavila afrička glazba.Rezultati su pokazali da se nastava obogaćena upoznavanjem afričke glazbe i kulture svidjela učenicima i da su zainteresirani i za upoznavanje drugih glazbenih i kulturnih tradicija sa svih kontinenata. Smatramo da bi rezultati mogli biti smjernicama za napredak u kreiranju nastavnih programa, udžbenika za nastavu glazbe, ali i za drugačiji pristup učitelja nastavi glazbe. Pristup koji bi zasigurno doprinio razvoju interkulturalne kompetencije učenika današnje, suvremene škole.

nastava glazbe, interkulturalizam, glazbe svijeta, afrička glazba.

nije evidentirano

engleski

African Music in Music Education

nije evidentirano

music teaching, interculturalism, music of the world, African music.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

07.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti