Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine (CROSBI ID 240832)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tonković, Željka ; Marcelić, Sven ; Krolo, Krešimir Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine // Sociologija i prostor, 55 (2017), 2; 187-208. doi: 10.5673/sip.55.2.2.2

Podaci o odgovornosti

Tonković, Željka ; Marcelić, Sven ; Krolo, Krešimir

hrvatski

Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine

Cilj ovog članka jest ustanoviti postoji li povezanost između kulturne potrošnje, društvene nejednakosti i regionalnih razlika u Hrvatskoj na osnovu podataka prikupljenih istraživanjem Eurobarometra iz 2013. godine. U uvodnom dijelu rada izloženi su različiti teorijski pristupi kulturnoj potrošnji s ciljem preciznijeg objašnjavanja odrednica kulturne potrošnje uzimajući u obzirom složenost tranzicijskih i posttranzicijskih specifičnosti hrvatskoga društva. Metodološko-empirijski dio rada podijeljen je u tri koraka. Prvo se faktorskom analizom kulturna potrošnja ispitanika (N = 787) grupirala u dva temeljna skupa, javnu i privatnu kulturnu potrošnju, a na temelju čega su se kreirali njihovi agregatni indeksi. Drugi korak je uključivao hijerarhijsku regresijsku analizu kako bi se ustanovila prediktivnost socioekonomskih korelata u objašnjavanju razlika u tipovima kulturne potrošnje. Treći korak je uključivao usporedbu indeksa kulturne potrošnje među regijama u Hrvatskoj, uzimajući pritom u obzir indekse njihove razvijenosti. Rezultati provedenih analiza upućuju na statistički značajnu povezanost između indeksa kulturne potrošnje s više indikatora socioekonomskog statusa te s obrazovnim postignućem, spolom i rezidencijalnim statusom. Značajne razlike utvrđene su i između hrvatskih regija pri čemu su Zagreb i okolica te Rijeka i Gorski kotar jedine regije s iznadprosječnim vrijednostima na indeksima kulturne potrošnje te se može zaključiti da je kulturna potrošnja snažno vezana uz ukupnu razvijenost nekog prostora.

kulturna potrošnja ; društvene nejednakosti ; regionalne razlike ; Eurobarometar ; Hrvatska ; socioekonomski status

nije evidentirano

engleski

Cultural Consumption, Social Inequalities and Regional Differences: Eurobarometer Survey in Croatia in 2013

nije evidentirano

cultural consumption ; social inequalities ; Eurobarometer ; Croatia ; regional differences ; socioeconomic status

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55 (2)

2017.

187-208

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.55.2.2.2

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost