Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike (CROSBI ID 59122)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Dijanić, Željka Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike // Nastava i škola za net-generacije / Matijević, Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 193-231

Podaci o odgovornosti

Dijanić, Željka

hrvatski

Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike

Ovaj se rad bavi utjecajem modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju učenika za učenje matematike i stavove učenike prema učenju matematike s pomoću računalne tehnologije. Autorica predlaže model računalno vođenoga učenja otkrivanjem korištenjem programa dinamične geometrije GeoGebra koji uključuje tri osnovna elementa: objekte učenja, aktivnosti za učenike i ishode učenja. Model se temelji na teoriji konstruktivizma, konceptualnom modelu e-učenja Elliota, Sweeneya i Irvinga (2009) i Pólyjinoj heurističkoj strategiji rješavanja matematičkih problema. U istraživanju je sudjelovalo 703 učenika iz dvanaest osnovnih škola u Hrvatskoj te je korišten eksperimentalni nacrt s ekvivalentnim skupinama. Eksperimentalna skupina učenika učila je po modelu računalno vođenoga učenja otkrivanjem, a kontrolna skupina učenika u tradicionalno organiziranoj nastavi. Analizom kovarijance utvrđen je utjecaj modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju i stavove učenika o učenju matematike s pomoću IKT- a. Rezultati pokazuju statistički značajne razlike između skupina u korist učenika eksperimentalne skupine za sljedeće varijable: intrinzičnu motivaciju, interes za učenje matematike i emocionalni angažman u učenju matematike. Kvalitativna analiza učeničkih odgovora pokazuje višestruke prednosti predloženoga modela učenja, ali i neke nedostatke. Taj model učenja ukazuje na potencijal računala i programa dinamične geometrije GeoGebra kao scaffolding podrške u učenju matematike.

digitalni udžbenik, GeoGebra, model učenja, motivacija, scaffolding podrška, učenje otkrivanjem

nije evidentirano

engleski

Computer-guided discovery learning in teaching mathematics

nije evidentirano

digital textbook, discovery learning, GeoGebra, learning model, motivation, scaffolding

nije evidentirano

Podaci o prilogu

193-231.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nastava i škola za net-generacije

Matijević, Milan

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2017.

978-953-8115-20-2

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Matematika