Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike (CROSBI ID 59122)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Dijanić, Željka
hrvatski
Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike
Ovaj se rad bavi utjecajem modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju učenika za učenje matematike i stavove učenike prema učenju matematike s pomoću računalne tehnologije. Autorica predlaže model računalno vođenoga učenja otkrivanjem korištenjem programa dinamične geometrije GeoGebra koji uključuje tri osnovna elementa: objekte učenja, aktivnosti za učenike i ishode učenja. Model se temelji na teoriji konstruktivizma, konceptualnom modelu e-učenja Elliota, Sweeneya i Irvinga (2009) i Pólyjinoj heurističkoj strategiji rješavanja matematičkih problema. U istraživanju je sudjelovalo 703 učenika iz dvanaest osnovnih škola u Hrvatskoj te je korišten eksperimentalni nacrt s ekvivalentnim skupinama. Eksperimentalna skupina učenika učila je po modelu računalno vođenoga učenja otkrivanjem, a kontrolna skupina učenika u tradicionalno organiziranoj nastavi. Analizom kovarijance utvrđen je utjecaj modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju i stavove učenika o učenju matematike s pomoću IKT- a. Rezultati pokazuju statistički značajne razlike između skupina u korist učenika eksperimentalne skupine za sljedeće varijable: intrinzičnu motivaciju, interes za učenje matematike i emocionalni angažman u učenju matematike. Kvalitativna analiza učeničkih odgovora pokazuje višestruke prednosti predloženoga modela učenja, ali i neke nedostatke. Taj model učenja ukazuje na potencijal računala i programa dinamične geometrije GeoGebra kao scaffolding podrške u učenju matematike.
digitalni udžbenik, GeoGebra, model učenja, motivacija, scaffolding podrška, učenje otkrivanjem
nije evidentirano
engleski
Computer-guided discovery learning in teaching mathematics
nije evidentirano
digital textbook, discovery learning, GeoGebra, learning model, motivation, scaffolding
nije evidentirano
Podaci o prilogu
193-231.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nastava i škola za net-generacije
Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-20-2