Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti (CROSBI ID 241390)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Car, Viktorija ; Leaković, Karolina ; Stević, Anja ; Stipović, Jelena Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti // Medijska istraživanja, 23 (2017), 1; 73-100. doi: 10.22572/mi.23.1.4

Podaci o odgovornosti

Car, Viktorija ; Leaković, Karolina ; Stević, Anja ; Stipović, Jelena

hrvatski

Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti

Prisutnost ženskih lica, glasova i karaktera u medijima, osobito audio-vizualnim, ima značajan utjecaj na perpetuiranje i/ili kreiranje vrijednosti, stavova i ponašanja publike (građana) koji se tiču roda te rodno stereotipnih obrazaca. U fokusu je ovog istraživanja rodna reprezentacija u središnjim informativnim emisijama HTV-a, Nove TV i RTL-a. Cilj je bio utvrditi postoji li međusobna korelacija između autorstva i zastupljenosti žena i muškaraca u vijestima – tko i o kome izvještava, koga se (re)prezentira, čiji se glasovi čuju? Autorice su istražujući rodnu reprezentaciju nastojale utvrditi je li i u kojoj mjeri spomenuta televizijski posredovana slika svijeta rodno označena. Kvantitativna analiza sadržaja provedena je na uzorku od 3 148 vijesti iz 180 središnjih informativnih televizijskih emisija emitiranih u razdoblju od pet godina (2009. – 2013.). Istraživanje pokazuje kako su žene u središnjim informativnim emisijama zauzele vodeće pozicije: autorice su 42, 6 % analiziranih vijesti, dok su muškarci njih 23, 9 % ; uredničke pozicije ostvaruju u gotovo jednakome omjeru (38, 33 % žene i 39, 44 % muškarci). Međutim, muškarci su vidljiviji kao autori vijesti – ispred kamera pojavljuju se u autorskoj ulozi u četvrtini analiziranih vijesti, dok su žene vidljive tek u jednoj petini. Muškarci se kao voditelji pojavljuju u 60 % analiziranih informativnih emisija. Žene su izrazito podzastupljene kao nositeljice sadržaja vijesti – u toj se ulozi pojavljuju u tek 8, 3 % slučajeva, a muškarci u četiri puta više – 33, 4 %. Izjave muškaraca triput su češće u dnevnicima, dok ženskih glasova uopće nema u 40 % priloga koje potpisuju novinarke te u više od polovine priloga koje potpisuju muškarci.

rodna reprezentacija ; rodna jednakost ; televizija ; vijesti ; autorstvo ; novinari i novinarke

nije evidentirano

engleski

Women and Men in Television News – The Unequal Voices

nije evidentirano

gender representation ; gender equality ; television ; news ; authorship ; journalists

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (1)

2017.

73-100

objavljeno

1330-6928

1846-6605

10.22572/mi.23.1.4

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost