Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi (CROSBI ID 241591)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zubac, Andreja Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi // Knjižnica, 61 (2017), 3; 113-140

Podaci o odgovornosti

Zubac, Andreja

hrvatski

Informacijska praksa kroz povezane dimenzije s webom 3.0 u osnovnoj školi

Svrha: Informacijskoj pismenosti (IL) pristupa se sa stajališta ishoda učenja kroz informacijsku praksu u osnovnoj školi, a težište je na sociokulturnoj perspektivi. Cilj je rada dati širi pregled značenja koncepta informacijske pismenosti te predstaviti nalaze pilot- istraživanja čiji je cilj bio ispitati znaju li učenici osmog razreda osnovne škole na kraju svoga primarnog obrazovanja procijeniti kvalitetu informacije na internetu i stvoriti novo znanje u promjenjivom informacijskom prostoru, u svrhu unapređenja istraživačkog polja informacijske pismenosti u hrvatskom osnovnoškolskom obrazovnom sustavu. Metodologija/pristup: Istraživanje je provedeno kombiniranom kvalitativnom i kvantitativnom metodologijom kod učenika osmih razreda na kraju njihovog primarnog obrazovanja. Budući da nisu brojni, podaci iz ankete analizirani su u Microsoft Office Excelu. Intervju je analiziran metodom analize sadržaja. Analiza/rezultati: Nalaz pilot-istraživanja pokazao je da su učenici na kraju primarnog obrazovanja u Osijeku (Republika Hrvatska) informacijski pismeni i kao takvi spremni za nastavak školovanja u sekundarnom obrazovanju, da znaju kritički misliti, da poznaju alate i tehnologiju i da znaju stečeno znanje primijeniti u praksi. U konačnici, možemo reći da je informacijska pismenost dio različitih smjerova u obrazovanju ljudi, a samim tim i njihove potrebe za daljnjim, cjeloživotnim učenjem iz koje proizlaze različiti obrasci ponašanja u tehnološkom društvu. Ograničenja istraživanja: Nema ograničenja. Izvornost/primjenjivost istraživanja: Ovo je prvo istraživanje ovakve vrste u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je dobiven uvid u poznavanje informacijske pismenosti kod učenika u kontekstu procjene i korištenja informacijskih izvora te komunikacije informacija kroz različite dimenzije povezanih informacijskih krajolika u praksi, u svrhu promicanja učenja kroz informacijsku praksu u e- okruženju (digitalnom okruženju) važnog za primarno obrazovanje učenika.

informacijska praksa ; informacijska pismenost ; osnovna škola ; web

nije evidentirano

engleski

Information Practice through Related Dimensions with Web 3.0 in Primary School

nije evidentirano

informacijska praksa ; informacijska pismenost ; osnovna škola ; web

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (3)

2017.

113-140

objavljeno

0023-2424

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti