Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika (CROSBI ID 242599)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vozab, Dina ; Peruško, Zrinjka ; Čuvalo, Antonija Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika // Politička misao : Croatian political science review, 54 (2017), 3; 108-132

Vozab, Dina ; Peruško, Zrinjka ; Čuvalo, Antonija

Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika

Iako je sudbina neprofitnih medija u posljednje vrijeme vruća tema, ne znamo skoro ništa o publikama neprofitnih medija u Hrvatskoj ili o njihovom odno- su prema demokratskoj politici i političkim institucijama. Nakon rasprave o očekivanoj ulozi neprofitnih medija u demokraciji, u radu se empirijski istra- žuje opseg i karakter publika neprofitnih medija u Hrvatskoj te njihov politič- ki interes, informiranje, povjerenje u medije, osjećaj političke djelotvornosti te politička participacija u odnosu na publike matičnih (mainstream) medija. Analiza je provedena na podacima prikupljenim anketnim istraživanjem na reprezentativnom uzorku korisnika interneta u Hrvatskoj (N=1208). Deskrip- tivna, regresijska i latentna klasna analiza pokazale su da četvrtina korisnika interneta u Hrvatskoj prati neprofitne medije i da publike neprofitnih medija imaju jači politički interes, osjećaj unutarnje političke djelotvornosti, infor- miranije su i više politički participiraju od publika matičnih medija. Publike neprofitnih i matičnih medija ne razlikuju se značajno u ukupnom korištenju medija, stupnju povjerenja u medijski sustav te u osjećaju vanjske djelotvor- nosti. Rezultati idu u prilog pozitivnom doprinosu neprofitnih medija demo- kratskom potencijalu medijskih publika, a daju naznake i o mogućem obliku polarizacije online medijskih publika.

neprofitni mediji ; treći medijski sektor ; mediji zajednice ; medijska politika ; medijske publike

Third Media Sector From the Perspective of Democratically Engaged Audiences

Non-Profit Media ; Third Media Sector ; Community Media ; Media Policy ; Media Audiences