Zastupljenost glazba svijeta u nastavi glazbe općeobrazovnih škola (CROSBI ID 652868)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna Zastupljenost glazba svijeta u nastavi glazbe općeobrazovnih škola // 11. Dani osnovnih škola splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi - Od znanosti do učionice (zbornik sažetaka) / Tomaš, Suzana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines et al. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 3-3

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna

Zastupljenost glazba svijeta u nastavi glazbe općeobrazovnih škola

Glazba se stoljećima razvijala ispreplitanjem najrazličitijih kultura, što znači da je, u samoj svojoj biti, interkulturalna umjetnost. Danas je to zamjetno u daleko većoj mjeri. Protokom ljudi i informacija teško će nečija kulturno „čista“ glazba, pa čak i tradicijska glazba, ostati imuna na utjecaje različitih stilova iz cijeloga svijeta. Stoga je, gledano s pedagoškog aspekta, nastava glazbe idealno područje u kojemu učenici mogu razvijati interkulturalnu kompetenciju. Ona se, prije svega, treba razvijati upoznavanjem različitih glazbenih tradicija, ali i kultura u cjelini. U tu svrhu u ovom su radu analizirani sadržaji pripadajućih CD-a uz službeno odobrene pakete udžbenika za nastavu glazbe od petog do osmog razreda osnovne škole i od prvog do četvrtog razreda gimnazije. Analiza je bila usmjerena na identifikaciju prisutnosti primjera različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata i njihovu zastupljenost spram primjera koji pripadaju zapadnoeuropskoj umjetničkoj glazbi. Rezultati su pokazali da je zastupljenost primjera različitih glazba svijeta više nego nedovoljna. Smatramo da je to velika prepreka interkulturalnom odgoju u nastavi glazbe jer se većina nastavnika glazbe u općeobrazovnim školama isključivo ili najvećim dijelom koristi navedenim CD-ima. Ovim radom želi se ukazati na potrebu interkulturalizacije važećih CD-a za nastavu glazbe, odnosno implementaciju većeg broja primjera koji pripadaju različitim glazbama svijeta.

interkulturalni odgoj, gimnazija, glazba različitih tradicija, osnovna škola

The representation of the music of the world in teaching music in general education schools

intercultural education, grammar school, different musical traditions, elementary school