Nevidljiva ruka tranzicije: ogledi iz ekonomske sociologije, Aleksandar Štulhofer (CROSBI ID 95909)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Čučković, Nevenka Nevidljiva ruka tranzicije: ogledi iz ekonomske sociologije, Aleksandar Štulhofer // Financijska teorija i praksa, 25 (2001), 2; 295-298-x

Čučković, Nevenka

Nevidljiva ruka tranzicije: ogledi iz ekonomske sociologije, Aleksandar Štulhofer

"Nevidljiva ruka tranzicije: ogledi iz ekonomske socioogije", autora dr. Aleksandra Štulhofera, predstavlja domišljen i tematski skladno uklopljen mozaik eseja i radova iz područja ekonomske sociologije usredotočen na objašnjavanje međusobnog utjecaja kulture i gospodarstva, odnosno različitih individualnih interesa, socio-kulturnih i političkih normi, navika i običaja na napredak i kvalitetu procesa gospodarske tranzicije u Hrvatskoj. Iako je zapravo riječ o ponešto modificiranim i dorađenim verzijama radova izvorno već objavljenim u različitim domaćim znanstvenim časopisima i zbornicima, čvrsta tematska nit ih odlično povezuje u svježu, zanimljivu i pitku cjelinu. Autor se već duže vremena bavi sociokulturnim aspektima tranzicijskog procesa i svojim istraživanjima potiče empirijski orijentirani interdisciplinarni dijalog između sociologije, ekonomije i politologije, koji je neosporno nužan za izoštrenije sagledavanje višedimenzionalnosti i kompleksnosti tranzicijskog procesa u Hrvatskoj. Dr. Štulhofer u uvodu knjige naglašava pojačanu odgovornost i ulogu sociologije u tranzicijskom kontekstu, koja se ne iscrpljuje u pukim analitičkim dosezima u objašnjavanju pojedinih tranzicijskih fenomena, ma kako vrsni oni bili, već u aktivnoj ulozi u predlaganju konkretnih društveno-političkih reformi i smjernica za uspješno raspetljavanje najtežih tranzicijskih petlji (dovršenje gospodarske tranzicije, neutralizacija njezinih socijalnih posljedica, te postizavanje socijalne i kulturne reintegracije). U tom kontekstu, ova knjiga predstavlja autorov pokušaj da doprinese odrađivanju pojednih važnih tranzicijskih zadaća ekonomske sociologije. Za podsjećanje, od prethodnih autorovih publikacija u znanstvenim je krugovima bio vrlo dobro prihvaćen i zapažen njegov zbornik "Sociokulturni kapital i tranzicija u Hrvatskoj" (1998), koji je uredio zajedno s dr. Matkom Meštrovićem sa Ekonomskog instituta.

tranzicija; sociokulturni kapital; institucionalni deficit; Hrvatska

Invisible Hand of Transition: Esseys in Economic Sociology

transition; socio-cultural capital; institutional deficit; Croatia