Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima (CROSBI ID 59614)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krivak, Marijan
hrvatski
Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima
Jedna od tema koje se uvijek iznova vraćaju kada se povede rasprava o samoj biti »postmodernog stanja« jest i »kraj filozofije povijesti«. Točnije, radi se o »kraju univerzalne filozofije povijesti«. Nadalje, priča se i o krizi u ideji same povijesti, kao takove. Uopće, tema povijesti jest – kao uostalom i »ideja kraja/krajeva« – nešto što nosi markaciju »postmodernog stanja«, ili, pak, transparentnog društva (Vattimo). Ima li danas smisla govoriti o jednoj »filozofiji povijesti«? Barem u smislu kakvom ju je definirao Hegel u istoimenom spisu? Kakva je budućnost tzv. »povijesnog mišljenja«? Treba li nam, uopće, filozofija povijesti? Cui bono? Profesor Šarčević u svojim djelima često tematizirao i Löwitha i Vattima. U svojim diskursima o njima pronalazio je mnoge dodirne točke. Svojom kritikom agresivnog »filozofskog historicizma« i sekularizirane filozofske eshatologije, Löwith se, prema Šarčeviću, približio postmoderni. U svojem predgovoru za nikad ovdje objavljeno Transparentno društvo, sarajevski nam filozof ocrtava moguće emancipacijske potencijale postmoderne filozofije što ju nam kroz »slabo mišljenje« podastire Vattimo.
Filozofija povijesti, Löwith, Vattimo, Šarčević, univerzalnost
Članak je verzija izlaganja na Znanstvenom simpoziju u povodu 80-godišnjice rođenja uglednog sarajevskog filozofa Abdulaha šarčevića. Simpozij je održan na FF-u u Sarajevu, 30. III 2011.
engleski
The End of Universal Philosophy of History - from Löwith to Vattimo
nije evidentirano
Philosophy of History, Löwith, Vattimo, Šarčević, Universality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-103.
objavljeno
Podaci o knjizi
Abdulah Šarčević-filozofsko iskustvo vremena (znanost, filozofija, umjetnost)
Džindo, Jasmin
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu
2014.
978-9958-625-46-6