Suvremeni hrvatski igrani film: kvalitativna analiza tematskih struktura pobjedničkih filmova pulskog filmskog festivala (1991.-2016.) (CROSBI ID 415172)

Beluhan, Matej Suvremeni hrvatski igrani film: kvalitativna analiza tematskih struktura pobjedničkih filmova pulskog filmskog festivala (1991.-2016.) / Labaš, Danijel (mentor); Biondić, Željka (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatski studiji, . 2017

Beluhan, Matej

Labaš, Danijel

Biondić, Željka

Suvremeni hrvatski igrani film: kvalitativna analiza tematskih struktura pobjedničkih filmova pulskog filmskog festivala (1991.-2016.)

Razdoblje hrvatske filmske umjetnosti nakon napuštanja jugoslavenskog političkog, društvenog i kulturnog konteksta 1991. godine i redefiniranja kinematografskog sustava s pravom se može nazvati suvremenim hrvatskim filmom. Cilj je ovog rada analizirati tematske strukture suvremenog hrvatskog dugometražnog igranog filma i rezultate interpretirati unutar društvenog i političkog konteksta u kojem su analizirana djela snimljena. Dakle, istražiti koje su glavne tematske preokupacije domaćih filmskih autora, koja životna područja autori obrađuju u podtemama i pratećim temama te na koje se tematske motive oslanjaju kako bi obogatili filmsku priču. Kvalitativna metoda utemeljene teorije pružila je dubinski uvid u predmet istraživanja, a pravac simboličkog interakcionizma omogućio je interpretativni pristup rezultatima analize. Ovakav kulturološki i znanstveni pristup suvremenom hrvatskom igranom filmom pruža uvid u još uvijek nedovoljno istraženo razdoblje domaće kinematografije te postavlja okvire za dublje razumijevanje suvremene hrvatske audiovizualne kulture. Istraživanjem su obuhvaćene tematike obrađene u 39 filmova koji su u razdoblju od 1991. do 2016. osvojili nagrade Velika zlatna arena za najbolji film i/ili Zlatna vrata Pule na najvažnijoj godišnjoj smotri domaćeg audiovizualnog stvaralaštva - Pulskog filmskog festivala. Analiza pokazuje kako su prevladavajuće tematsko područje egzistencijalne krize i propitkivanja identiteta u kontekstu novo uspostavljenog društveno-simboličkog poretka. Suvremeni hrvatski igrani film je tematski izuzetno senzibilan na sliku društva opterećenog ratnim traumama i podjelama na temelju nacionalnosti, a pojedini autori slojevitom tematskom strukturom uspješno ilustriraju probleme hrvatskog društva te kanaliziraju društveno- političku kritiku.

Suvremeni hrvatski igrani film ; Tematska struktura ; Pulski filmski festival ; utemeljena teorija ; simbolički interakcionizam

Contemporary Croatian feature film: qualitative analysis of the thematic structures of the winning films of the Pula Film Festival (1991 - 2016)

contemporary Croatian feature film ; thematic structure ; film festival in Pula ; justified theory ; symbolic interactionism