Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list (CROSBI ID 244365)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lakuš, Jelena ; Magušić-Dumančić, Iva Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 60 (2017), 4; 45-72. doi: 10.30754/vbh.60.4.528

Podaci o odgovornosti

Lakuš, Jelena ; Magušić-Dumančić, Iva

hrvatski

Novine kao medij knjižarskog oglašavanja: "Danica", prvi hrvatski književni i kulturni list

U radu se, na primjeru „Danice“, vodećeg hrvatskog književnog lista preporodnog razdoblja, problematizira knjižarsko oglašavanje u novinama, relativno novom mediju koji je tijekom 19. stoljeća doživio procvat i koji je mogao zbog svog brzog tempa izlaženja daleko bolje pratiti ubrzanu produkciju knjiga i časopisa nego knjižarski katalozi u kojima su se do tada uglavnom objavljivale vijesti o novitetima na knjižnom tržištu. Cilj je rada pokazati u kojoj su mjeri i na koji način tiskari, nakladnici i knjižari, ali i sami autori, novine koristili u svrhu oglašavanja svojih proizvoda. Identificirani knjižarski oglasi analiziraju se s kvantitativne (učestalost pojavljivanja oglasa kroz godine), grafičke (grafičko oblikovanje oglasa) i formalno-sadržajne strane (vrste bibliografskih informacija koje se donose u oglasima). Zaključuje se da su knjižarski oglasi dijelom na tragu suvremenog načina oglašavanja knjiga jer se, uz naslov i autora, često donose i podaci o sadržaju knjiga. Međutim, činjenica da u velikom broju oglasa nedostaju važne informacije kao što su nakladnik ili cijena, kao i prilično skromno grafičko oblikovanje oglasa, ukazuje na još uvijek nedovoljnu pripremljenost nakladnika i knjižara na ovakav vid knjižarskog oglašavanja. Rad na metodološki inovativan način ukazuje na to da je knjižarsko oglašavanje u novinama u 19. stoljeću ipak bilo nesumnjivo prepoznato te se brzo razvijalo, osobito od 1850-ih i 1860-ih godina, kada dolazi do ubrzanog razvoja ne samo tiskarske produkcije, nego i knjižarstva.

„Danica“, knjižarstvo, knjižarski oglasi, novine, 19. stoljeće

nije evidentirano

engleski

Newspapers as a medium of booksellers' advertisements: “Danica“, the first Croatian literary and cultural periodical

nije evidentirano

book ads, bookselling, “Danica”, newspapers, 19th century

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (4)

2017.

45-72

objavljeno

0507-1925

1334-6938

10.30754/vbh.60.4.528

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest

Poveznice
Indeksiranost