Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći (CROSBI ID 655222)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Vlah, Nataša ; Pejić Papak, Petra Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje. 2015. str. 119-128

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša ; Pejić Papak, Petra

hrvatski

Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći

Kvaliteta suvremenog odgoja i obrazovanja povezana je s učiteljevim poteškoćama u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju u razredu poput agresivnog i antisocijalnog ponašanja, emocionalnih teškoća i ADHD teškoća. Uvažavanje učiteljevih iskazanih potreba za stručnom pomoći smatra se jednim od čimbenika pravovremene prevencije nepoželjnog psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi. Ciljevi rada bili su utvrditi najčešće iskazane probleme u ponašanju učenika koji učiteljima predstavljaju specifične poteškoće u radu kao i utvrditi povezanost specifičnih poteškoća i iskazane potrebe za stručnom pomoći. U istraživanju je sudjelovalo 148 učiteljica i 7 učitelja iz 17 škola s područja Primorsko – goranske županije ispunjavajući dvije skale: Skalu emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te Skalu iskazanih potreba za stručnom pomoći (Keresteš, 2006). Podaci su obrađeni deskriptivnom i regresijskim analizama. Prema rezultatima najčešće poteškoće u radu učitelji iskazuju s fizičkom agresivnošću, laganjem te neprijateljskim raspoloženjem učenika prema drugima. Potreba učitelja za stručnom pomoći za specifičan problem u ponašanju značajan je i snažan prediktor iskazane poteškoće u radu, dok dob učitelja, veličina razreda i razred u kojem poučavaju nisu povezani s iskazanim poteškoćama. Zaključno ističe se nužnost pravovremenog i sustavnog pružanja kvalitetne stručne pomoći učiteljima u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za buduća istraživanja i promišljanje o pravovremenim preventivnim programima temeljenim na potrebama učitelja za dodatnom stručnom pomoći u rješavanju problema u ponašanju kod učenika.

agresivno i antisocijalno ponašanje, emocionalne teškoće, ADHD, učitelji razredne nastave, stručna pomoć

nije evidentirano

engleski

Teachers' difficulties in working with pupils with emotional behavioural problems: frequency and links with the need for professional help

nije evidentirano

aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help

nije evidentirano

Podaci o prilogu

119-128.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje

Podaci o skupu

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje

predavanje

01.01.2015-01.01.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti