Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poučavanje učenika s teškoćama pažnje (CROSBI ID 655279)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vlah, Nataša Poučavanje učenika s teškoćama pažnje. 2017

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša

hrvatski

Poučavanje učenika s teškoćama pažnje

Kompetencije učitelja za rad s učenicima s teškoćama iz spektra problema u ponašanju se izgrađuju kroz više elemenata primarnog dodiplomskog, diplomskog te cjeloživotnog obrazovanja, a sumarno se one mogu propoznati kao: kompetentna osobnost učitelja za odgoj i poučavanje učenika s problemima u ponašanju ; temeljna znanja o problemima u ponašanju (fenomenologija i etiologija) ; temeljna znanja o teorijama, modelima i načelima prevencije progrediranja rizičnih ponašanja ; vještine vođenja razreda u prevenciji progrediranja rizičnih ponašanja ; vještine individualnog rada s učenikom s problemima u ponašanju ; znanja i vještine o postupcima poučavanja učenika s teškoćama pažnje, vrednovanje uspjeha u odgoju i poučavanju učenika s problemima u ponašanju ; vještine suradnje s roditeljima i drugim sudionicima u planiranju, provedbi i evaluaciji odgoja i poučavanja učenika s problemima u ponašanju i na kraju znanja i vještine za izradu, primjenu i evaluaciju školskih preventivnih programa u sustavnoj i sveobuhvatnoj prevenciji i promociji pozitivnog razvoja učenika u riziku. U ovom su pozvanom predavanju prikazani rezultati preliminarnog istraživanja jednog segmenta navedenih kompetencija, a to su samoiskazani postupci učitelja osnovnih škola pet hrvatskih županija u poučavanja njihovih učenika s teškoćama pažnje. Prema dobivenim rezultatima učitelji rijetko primjenjuju didaktičko-metodičku prilagodbu u radu s učenicima s teškoćama pažnje u redovitom razredu i to rjeđe prema dječacima nego prema djevojčicama kao i rjeđe prema učenicima koji nemaju rješenja o individualizaciji programa nego prema onima koji imaju takva administrativna rješenja. Gotovo uvijek primjenjuju pozitivno isticanje, a vrlo često primjenjuju inkluzivnu komunikaciju u radu s učenikom s teškoćama pažnje u redovitom razredu i pri tome nema razlika obzirom na spol djece ili vrstu programa (redoviti ili ne-redoviti). Daje se snažna preporuka promicanju već prethodno isticanog osnaživanja studijskih programa edukacije učitelja za poučavanje učenika s teškoćama u inkluzivnim uvjetima odgoja i obrazovanja.

didaktičko-metodička prilagodba ; inkluzivna komunikacija ; kompetencije učitelja ; pozitivno poticanje učenika

nije evidentirano

engleski

Education of students With Attention Problems

nije evidentirano

didactic-metodički adjustment ; inclusive communication ; teacher competences ; positive encouragement of a pupil

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2017.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Županijska smotra preventivnih programa, AZOO, 24.11.2017., Srednja talijanska škola, Rijeka

predavanje

24.11.2017-24.11.2017

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti