Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion (CROSBI ID 244603)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Međimorec Grgurić, Petra ; Baftiri, Đana
hrvatski
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion
Učitelji su ključni sudionici edukacijskog uključivanja prvenstveno zbog njihove spremnosti da prihvate učenike s teškoćama, o čemu uvelike ovisi uspješna realizacija edukacijskog uključivanja. Osnovni cilj rada je ispitati demografske i profesionalne karakteristike učitelja strukovnih škola u iskazivanju stavova prema uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, problemima u ponašanju i ADHD poremećajem (dalje: stavovi). Ispitano je 568 učitelja (33% muških, M=45 godina) iz 25 srednjih strukovnih škola u Zagrebu. Mjerena su četiri kriterijska stava: potreba za stručnom pomoći učiteljima u edukacijskom uključivanju, pesimizam za uspješno edukacijsko uključivanje, doživljaj kompetentnosti za edukacijsko uključivanje i problemi suradnje s roditeljima. Promatrani prostor predikcije za formiranje stavova bili su spol, dob, stručna sprema, predmet, ukupno radno iskustvo, radno iskustvo s učenicima s teškoćama i samoiskazane poteškoće u poučavanju učenika s teškoćama. Utvrđeni su elementi formiranja pozitivnih, odnosno negativnih stavova prema edukacijskom uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, poremećajima u ponašanju i ADHD-om. Potrebna su dodatna istraživanja i implementacija dobivenih rezultata u programe cjeloživotnog obrazovanja učitelja u školama s ciljem razvijanja veće spremnosti za rad s učenicima s teškoćama.
attention deficit hyperactivity disorder ; behavioral problems ; high school ; teacher attitudes ; learning difficulties
nije evidentirano
engleski
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion
nije evidentirano
attention deficit hyperactivity disorder ; behavioral problems ; high school ; teacher attitudes ; learning difficulties
nije evidentirano