GOSPODARSKI KRIMINALITET U KAZNENOM ZAKONU - MODUS OPERANDI (EKONOMSKI ASPKET) (CROSBI ID 244852)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Orlović, Ante GOSPODARSKI KRIMINALITET U KAZNENOM ZAKONU - MODUS OPERANDI (EKONOMSKI ASPKET) // Policija i sigurnost, 18 (2009), 1; 1-25

Orlović, Ante

GOSPODARSKI KRIMINALITET U KAZNENOM ZAKONU - MODUS OPERANDI (EKONOMSKI ASPKET)

Autor uvodno iznosi kratka objašnjenja o pojmu i obilježjima gospodarskog kriminaliteta. Pojavni oblici ove vrste kriminaliteta su heterogeni, a u radu se, kao polazišna osnova za daljnje razmatranje, navode prikazi podjele gospodarskih kaznenih djela preuzetih iz dvaju relevantnih izvora. U nastavku autor daje vlastitu kategorizaciju gospodarskih kaznenih djela iz Kaznenog zakona, razvrstavajući ih prema kriteriju modusa operandi (načina počinjenja). Ovaj pristup ukazuje da se gospodarski kriminalitet manifestira kroz niz karakterističnih radnji počinitelja koje su eksplicitno sadržane i u samim nazivima kaznenih djela. U radu su posebno obrađene zloporabe, prijevare, krivotvorenja, podmićivanja, štetna ugovaranja, povrede prava ili obveza te nesavjesna postupanja i to na način da su dati ekonomski konotirani opisi sadržaja pojedinih tipičnih kaznenih djela iz navedenih kategorija, među kojima su i svih pet gospodarskih kaznenih djela koja u svom nazivu imaju sintagmu "u gospodarskom poslovanju". Autor zaključno navodi da gospodarski kriminalitet nije dovoljno istražena pojava te da znanstveni pristup treba biti fokusiran na istraživanje definicije, fenomenologije, etiologije, detekcije i konzekvencija gospodarskog kriminaliteta te na reakciju društva prema toj negativnoj pojavi.

Gospodarska kaznena djela ; Modus operandi ; Zloporaba ; Prijevara ; Krivotvorenje ; Podmićivanje ; Štetno ugovaranje ; Povreda prava ili obveza ; Nesavjesno postupanje

ECONOMIC CRIME IN THE CRIMINAL CODE - MODUS OPERANDI (THE ECONOMIC ASPECT)

economic crimes ; modus operandi ; abuse ; fraud ; forgery ; bribery ; harmful contract ; infringement of rights or obligations ; non conscience treatment