Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta (CROSBI ID 244912)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bouillet, Dejana ; Velimirović, Irena
hrvatski
Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta
Cilj istraživanja koje je prikazano u ovom radu jest razviti mjerni instrument koji će omogućiti da se temeljem roditeljske procjene problema u ponašanju učenika identificiraju potrebe učenika za uključivanjem u socijalnopedagoške intervencije u osnovnoj školi. Radi se o Upitniku za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje koji je konstruiran u sklopu projekta Razvoj modela socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi Agencije za odgoj i obrazovanje. Istraživanje je provedeno na uzorku 2.865 roditelja učenika trećih, petih i sedmih razreda u 43 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U radu je prikazana procedura kreiranja konačne verzije upitnika koji ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike (valjanost, objektivnost i pouzdanost). Faktorskom analizom je utvrđeno da upitnik mjeri: procjenu odnosa učenika prema obrazovanju, obavezama, vršnjacima, roditeljima, razredniku i materijalnoj dobiti, komunikativnost, mogućnost kontrole osjećaja i odgovornost u ponašanju učenika. Pokazalo se da Upitnik za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje primjereno razlikuje učenike s problemima u ponašanju od ostalih učenika, pri čemu normiranje kategorija učenika ovisi o njihovom spolu i dobi. Također je ustanovljeno da prema procjenama roditelja u osnovnim školama 13% učenika ima probleme u ponašanju, što je podudarno procjenama dobivenima od strane samih učenika
problemi u ponašanju učenika osnovne škole ; procjena roditelja ; socijalnopedagoške intervencije ; standardizacija mjernog instrumenta
nije evidentirano
engleski
Parent participation in the assessment of pupils’ need for socio-pedagogical intervention
nije evidentirano
behavioral disorders among elementary school pupils, parents’ assessments, socio-pedagogical interventions, standardization of measurement instrument
nije evidentirano