Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 245226)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Farago, Emica ; Blaži, Draženka ; Vuković Ogrizek, Martina Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1; 17-29

Podaci o odgovornosti

Farago, Emica ; Blaži, Draženka ; Vuković Ogrizek, Martina

hrvatski

Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti artikulacijske i fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom s njihovim vršnjacima urednoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na uzorku 15-ero djece s cerebralnom paralizom te 15- ero djece urednoga razvoja. Skupine su bile izjednačene po spolu i starosnoj dobi. Upotrijebljeni mjerni instrumenti sastojali su se od Testa artikulacije i zadataka za ispitivanje fonoloških vještina. Primijenjeni su relevantni statistički postupci (osnovni statistici, robusna diskriminativna analiza, t-test, hi- kvadrat test, Cochran-Cox metoda). Dobiveni rezultati ukazali su na postojanje statistički značajnih razlika u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima između djece s cerebralnom paralizom (CP) i djece urednoga razvoja (UR). Razlikovanju skupina, u manifestnom prostoru, u najvećoj mjeri pridonose varijable brisanje konsonanata (BRISK) te broj artikulacijskih pogrešaka (TESTA). U kreiranju diskriminacijske funkcije značajno sudjeluju i varijable: izdvajanje početnoga glasa (IZPG), fonemska analiza (FONAN) i traženje rime (TRAR). Rezultati potvrđuju i statistički značajne razlike u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima prema tipu cerebralne paralize. Skupina djece sa spastičnim tipom cerebralne paralize bila je uspješnija u zadatcima koji su ispitivali fonemsku analizu (FONAN), rastavljanje na slogove, brisanje konsonanata (BRISK), traženje rime (TRAR) te su imali bolje artikulacijske sposobnosti.

cerebralna paraliza ; fonološke sposobnosti ; artikulacija

nije evidentirano

engleski

Articulation and Phonological Abilities of Children with Cerebral Palsy

nije evidentirano

cerebral palsy ; phonological abilities ; articulation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (1)

2016.

17-29

objavljeno

1331-3010

1848-7734

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice
Indeksiranost