Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja (CROSBI ID 245228)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Blaži, Draženka ; Farago, Emica ; Pavić, Petra Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1-2; 33-48

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka ; Farago, Emica ; Pavić, Petra

hrvatski

Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja

Brojna istraživanja naglašavaju fonološku obradu kao ključnu za uspjeh u čitanju. Na uzorku od 60 djece prvoga razreda osnovne škole ispitivano je postoji li razlika u fonološkoj obradi između djece koja imaju teškoće usvajanja čitanja i djece bez navedenih teškoća. Zadatci fonološke obrade obuhvaćali su: prepoznavanje i proizvodnju rime, glasovnu raščlambu i stapanje, prepoznavanje prvoga i zadnjega glasa, ponavljanje riječi, pseudoriječi i rečenica te imenovanje boja i predmeta. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između navedenih skupina na svim ispitivanim varijablama. Najmanje razlike uočene su u varijablama: glasovna raščlamba i glasovno stapanje te prepoznavanje prvog i zadnjeg glasa. Podaci dobiveni ovim istraživanjem pokazuju jasna odstupanja u usvajanju početnog čitanja u djece koja navedene vještine nisu savladala u predškolskoj dobi, stoga je od iznimne važnosti voditi računa o potrebi razvoja tih predvještina od najranije dobi.

fonološka obrada ; teškoće čitanja ; fonološka svjesnost ; fonološko pamćenje ; fonološko imenovanje

nije evidentirano

engleski

The characteristics of phonological processing of children with reading difficulties

nije evidentirano

phonological processing ; reading difficulties ; phonological awareness ; phonological memory ; phonological naming

nije evidentirano

Podaci o izdanju

158 (1-2)

2017.

33-48

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice