Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja (CROSBI ID 245228)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Blaži, Draženka ; Farago, Emica ; Pavić, Petra
hrvatski
Karakteristike fonološke obrade djece s teškoćama čitanja
Brojna istraživanja naglašavaju fonološku obradu kao ključnu za uspjeh u čitanju. Na uzorku od 60 djece prvoga razreda osnovne škole ispitivano je postoji li razlika u fonološkoj obradi između djece koja imaju teškoće usvajanja čitanja i djece bez navedenih teškoća. Zadatci fonološke obrade obuhvaćali su: prepoznavanje i proizvodnju rime, glasovnu raščlambu i stapanje, prepoznavanje prvoga i zadnjega glasa, ponavljanje riječi, pseudoriječi i rečenica te imenovanje boja i predmeta. Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika između navedenih skupina na svim ispitivanim varijablama. Najmanje razlike uočene su u varijablama: glasovna raščlamba i glasovno stapanje te prepoznavanje prvog i zadnjeg glasa. Podaci dobiveni ovim istraživanjem pokazuju jasna odstupanja u usvajanju početnog čitanja u djece koja navedene vještine nisu savladala u predškolskoj dobi, stoga je od iznimne važnosti voditi računa o potrebi razvoja tih predvještina od najranije dobi.
fonološka obrada ; teškoće čitanja ; fonološka svjesnost ; fonološko pamćenje ; fonološko imenovanje
nije evidentirano
engleski
The characteristics of phonological processing of children with reading difficulties
nije evidentirano
phonological processing ; reading difficulties ; phonological awareness ; phonological memory ; phonological naming
nije evidentirano