Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija (CROSBI ID 656058)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Obučina, Helena ; Blaži, Draženka ; Blažinec Marijana Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija // Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda. 2015. str. 78-78

Podaci o odgovornosti

Obučina, Helena ; Blaži, Draženka ; Blažinec Marijana

hrvatski

Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija

Kao jedan od čimbenika neophodnih za uspješno usvajanje matematike spominju se predmatematičke vještine. Izuzev razvoja brojanja, vještine kao što su razvrstavanje, uspoređivanje i ujednačavanje, slijeđenje uputa, orijentiranje, vizualizacija i vizualno grupiranje te procjenjivanje (konzervacija) nužne su za usvajanje matematičkih koncepata. Navedene vještine promatraju se u okviru Piagetove kognitivno-razvojne teorije. Cilj ovog pilot-istraživanja bio je na uzorku djece predškolske dobi urednog razvoja utvrditi koje su od navedenih vještina usvojene u kojoj kronološkoj dobi sa svrhom budućeg stvaranja razvojnih normi vezanih uz predmatematičke vještine. Uzorak koji je činilo 90 djece kronološke dobi od 4 ; 00 do 7 ; 00 godina podijeljen je na tri dobne skupine (od 4 ; 00 do 4 ; 11, od 5 ; 00 do 5 ; 11, od 6 ; 00 do 7 ; 00 godina). U svakoj dobnoj skupini bilo je tridesetero djece. Ispitni materijal posebno je izrađen za ovo istraživanje, a kao predložak za izradu ispitnog materijala poslužili su nam zadatci autorice Alison Brennen (2001). Ispitivanje je provođeno individualno i zadatak ispitanika bio je da prema uputi razvrsta, usporedi, ujednači, vizualno grupira, procijeni količinu i broji zadane predmete. Rezultati pokazuju da su sve skupine ispitanika pokazale najmanju uspješnost na zadatcima: nizanje po duljini, razvrstavanje po obliku i konzerviranje mase, dok su najuspješnije rješavali zadatke koji se odnose na: razvrstavanje po boji, brojanje i ujednačavanje. Iako je vidljiva ujednačenost rezultata te ispitanici svih dobnih skupina pokazuju sklonost istim vrstama pogrešaka, evidentna je i razlika u uspješnosti, pri čemu su najneuspješniji ispitanici iz najmlađe dobne skupine. Na navedenim zadatcima njihova uspješnost u rješavanju manja je od 10%. Temeljem ovog pilot-istraživanja dobili smo uvid u predmatematičke vještine koje su razvijene u pojedinoj dobnoj skupini, i s kojom učestalošću. Na temelju tih rezultata koji pokazuju sličnost s rezultatima Piagetovih studija moguće je provesti detaljniju studiju sa svrhom utvrđivanja razvojnih normi za predmatematičke vještine.

predmatematičke vještine ; predškolska dob ; matematički koncepti

nije evidentirano

engleski

Helena Obučina, Draženka Blaži, Marijana Balažinec

nije evidentirano

pre mathematical skills ; preschool age ; mathematical concepts

nije evidentirano

Podaci o prilogu

78-78.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda

978-953-55555-1-3

Podaci o skupu

5. Kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti prakse

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija