Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija (CROSBI ID 656058)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Obučina, Helena ; Blaži, Draženka ; Blažinec Marijana
hrvatski
Ispitivanje predmatematičkih vještina – pilot studija
Kao jedan od čimbenika neophodnih za uspješno usvajanje matematike spominju se predmatematičke vještine. Izuzev razvoja brojanja, vještine kao što su razvrstavanje, uspoređivanje i ujednačavanje, slijeđenje uputa, orijentiranje, vizualizacija i vizualno grupiranje te procjenjivanje (konzervacija) nužne su za usvajanje matematičkih koncepata. Navedene vještine promatraju se u okviru Piagetove kognitivno-razvojne teorije. Cilj ovog pilot-istraživanja bio je na uzorku djece predškolske dobi urednog razvoja utvrditi koje su od navedenih vještina usvojene u kojoj kronološkoj dobi sa svrhom budućeg stvaranja razvojnih normi vezanih uz predmatematičke vještine. Uzorak koji je činilo 90 djece kronološke dobi od 4 ; 00 do 7 ; 00 godina podijeljen je na tri dobne skupine (od 4 ; 00 do 4 ; 11, od 5 ; 00 do 5 ; 11, od 6 ; 00 do 7 ; 00 godina). U svakoj dobnoj skupini bilo je tridesetero djece. Ispitni materijal posebno je izrađen za ovo istraživanje, a kao predložak za izradu ispitnog materijala poslužili su nam zadatci autorice Alison Brennen (2001). Ispitivanje je provođeno individualno i zadatak ispitanika bio je da prema uputi razvrsta, usporedi, ujednači, vizualno grupira, procijeni količinu i broji zadane predmete. Rezultati pokazuju da su sve skupine ispitanika pokazale najmanju uspješnost na zadatcima: nizanje po duljini, razvrstavanje po obliku i konzerviranje mase, dok su najuspješnije rješavali zadatke koji se odnose na: razvrstavanje po boji, brojanje i ujednačavanje. Iako je vidljiva ujednačenost rezultata te ispitanici svih dobnih skupina pokazuju sklonost istim vrstama pogrešaka, evidentna je i razlika u uspješnosti, pri čemu su najneuspješniji ispitanici iz najmlađe dobne skupine. Na navedenim zadatcima njihova uspješnost u rješavanju manja je od 10%. Temeljem ovog pilot-istraživanja dobili smo uvid u predmatematičke vještine koje su razvijene u pojedinoj dobnoj skupini, i s kojom učestalošću. Na temelju tih rezultata koji pokazuju sličnost s rezultatima Piagetovih studija moguće je provesti detaljniju studiju sa svrhom utvrđivanja razvojnih normi za predmatematičke vještine.
predmatematičke vještine ; predškolska dob ; matematički koncepti
nije evidentirano
engleski
Helena Obučina, Draženka Blaži, Marijana Balažinec
nije evidentirano
pre mathematical skills ; preschool age ; mathematical concepts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
78-78.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
978-953-55555-1-3
Podaci o skupu
5. Kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti prakse
predavanje
24.09.2015-26.09.2015
Osijek, Hrvatska