Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca (CROSBI ID 245389)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kotrla Topić, Marina ; Latković, Goran, Stojaković, Drago Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca // Mostariensia (Mostar), 21 (2017), 1; 67-81

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina ; Latković, Goran, Stojaković, Drago

hrvatski

Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca

Cilj je ovoga rada istražiti povezanost osobina ličnosti prema velepetoromu modelu, ekstraverzije, emocionalne stabilnosti, ugodnosti, savjesnosti te intelekta, s čitalačkim navikama srednjoškolaca jedne strukovne srednje škole iz Osijeka te ispitati mogućnost predviđanja količine čitanja na temelju dimenzija ličnosti, uz kontrolu utjecaja spola, dobi i školskoga uspjeha. Prikazani rezultati dio su opsežnijega istraživanja orovedenoga u sklopu istraživanja o predrasudama i stavovima. Ukupno 103 sudionika, u dobi od 14 do 20 godina, ispunila su kratki upitnik o navikama čitanja te IPIP 50 inventar ličnosti. Upitnik o navikama čitanja omogućio nam je uvid u to koliko sudionici procjenjuju, u usporedbi s drugim učenicima u školi, da često čitaju knjige, koliko uživaju u čitanju vijesti te koliko uživaju u čitanju knjiga. Rezultati pokazuju kako postoji umjerena, ali bitna pozitivna povezanost između procijenjene učestalosti čitanja knjiga, kao i procjene užitka u čitanju knjiga s dimenzijom intelekta (r=.347, p<.01te r=.276, p<.05). Preostale dimenzije ličnosti nisu bitno povezane s navikama čitanja. Nadalje, na temelju osobina ličnosti, uz kontrolu spola, dobi i školskoga uspjeha, moguće je predvidjeti oko 20 % varijance količine čitanja, pri čemu je od dimenzija ličnosti jedini važan prediktor intelekt.

čitalačke navike ; osobine ličnosti ; velepetori model

nije evidentirano

engleski

Relatedness of personality dimensions and reading habits of high school students

nije evidentirano

reading habits ; personality dimensions ; Big Five

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2017.

67-81

objavljeno

1023-8638

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice