Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 656841)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Blašković, Jelena, Muratagić, Una Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi / Kokanović, T., Opić, S., Jurčević Lozančić, A. (ur.). Zagreb, 2017. str. 29-39

Podaci o odgovornosti

Blašković, Jelena, Muratagić, Una

hrvatski

Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Percepcija je nesvjesni i aktivan proces kojim mozak organizira, interpretira i integrira osjetne informacije koje omogućuju prepoznavanje, upoznavanje značenja pojava, predmeta i događaja koji nas okružuju. Perceptivni mehanizmi su urođeni i od ranog djetinjstva se razvijaju. Cilj ovog rada bio je istražiti percepciju melodije, ritma i dinamike kod djece u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Istraživalo se percipiraju li djeca bolje vokalnu ili instrumentalnu izvedbu melodijskih, ritmičkih i dinamičkih glazbenih zadataka. Istraživanje je provedeno u svibnju 2016. godine, a sudjelovala su djeca iz dva sisačka vrtića (N=100). Rezultati istraživanja pokazali su da s obzirom na dob djece, postoje određene razlike u percepciji glazbenih elemenata (melodije, ritma i dinamike) i s obzirom na način izvedbe glazbenih zadataka. Starijadjeca pokazuju veću točnost percepcije melodije u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi zadatka. Starost djece nije se pokazala ključnom u točnosti percepcije ritamskih zadataka. Najveći postotak točne percepcije ritma izvedenog vokalno imala je srednja skupina, a najmanju točnost pokazala je starija skupina.Starija skupina djece pokazala je najveću točnost percepcije kod dinamičkog zadatka u vokalnoj i u instrumentalnoj izvedbi. Najniži postotak točnosti pokazala je mlađa- srednja skupina u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi dinamičkog zadatka. Rana i predškolska dob optimalno je vrijeme za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti i pravilne percepcije glazbe jer glazbeni razvoj djeteta je zapravo dio njegovog općeg i cjelovitog razvoja.

glazbena percepcija ; glazbeni diktat ; instrumentalni zadatak ; vokalni zadatak ; istraživanje

nije evidentirano

engleski

The Perception of Melody, Rhythm and Dynamic according to the Vocal and Instrumental Performance at Children in Early Childhood Education

nije evidentirano

musical dictation ; musical perception ; instrumental task ; vocal task ; research.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-39.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi

Kokanović, T., Opić, S., Jurčević Lozančić, A.

Zagreb:

Podaci o skupu

Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi

predavanje

20.04.2017-21.04.2017

Sisak, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija