Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 656841)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Blašković, Jelena, Muratagić, Una
hrvatski
Percepcija melodije, ritma i dinamike s obzirom na vokalnu i instrumentalnu izvedbu kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Percepcija je nesvjesni i aktivan proces kojim mozak organizira, interpretira i integrira osjetne informacije koje omogućuju prepoznavanje, upoznavanje značenja pojava, predmeta i događaja koji nas okružuju. Perceptivni mehanizmi su urođeni i od ranog djetinjstva se razvijaju. Cilj ovog rada bio je istražiti percepciju melodije, ritma i dinamike kod djece u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Istraživalo se percipiraju li djeca bolje vokalnu ili instrumentalnu izvedbu melodijskih, ritmičkih i dinamičkih glazbenih zadataka. Istraživanje je provedeno u svibnju 2016. godine, a sudjelovala su djeca iz dva sisačka vrtića (N=100). Rezultati istraživanja pokazali su da s obzirom na dob djece, postoje određene razlike u percepciji glazbenih elemenata (melodije, ritma i dinamike) i s obzirom na način izvedbe glazbenih zadataka. Starijadjeca pokazuju veću točnost percepcije melodije u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi zadatka. Starost djece nije se pokazala ključnom u točnosti percepcije ritamskih zadataka. Najveći postotak točne percepcije ritma izvedenog vokalno imala je srednja skupina, a najmanju točnost pokazala je starija skupina.Starija skupina djece pokazala je najveću točnost percepcije kod dinamičkog zadatka u vokalnoj i u instrumentalnoj izvedbi. Najniži postotak točnosti pokazala je mlađa- srednja skupina u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi dinamičkog zadatka. Rana i predškolska dob optimalno je vrijeme za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti i pravilne percepcije glazbe jer glazbeni razvoj djeteta je zapravo dio njegovog općeg i cjelovitog razvoja.
glazbena percepcija ; glazbeni diktat ; instrumentalni zadatak ; vokalni zadatak ; istraživanje
nije evidentirano
engleski
The Perception of Melody, Rhythm and Dynamic according to the Vocal and Instrumental Performance at Children in Early Childhood Education
nije evidentirano
musical dictation ; musical perception ; instrumental task ; vocal task ; research.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-39.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
Kokanović, T., Opić, S., Jurčević Lozančić, A.
Zagreb:
Podaci o skupu
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja - mogućnosti i izazovi
predavanje
20.04.2017-21.04.2017
Sisak, Hrvatska